Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/12314
Назва: Психосоціальні характеристики отроцтва як підсумок роботи фокус-груп
Інші назви: Psycho-Social Characteristics of Boyhood as a Result of Work of Focus-Groups
Автори: Шамне, Анжеліка
Shamne, Anzhelika
Ключові слова: отроцтво початку XXI століття
підлітковий вік (12-18 років)
метод фокус-груп
педагогічний досвід
контент-аналіз
психологія покоління
когорта
психосоціальні характеристики
альтернативність дорослішання
the adolescence of the XXI cent
teenage age (12-18 years)
focus-group’s method
pedagogical experience
content-analysis
generation’s psychology
cohort
psychosocial characteristics
alternativeness of the maturing
Дата публікації: 2014
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Шамне, А. Психосоціальні характеристики отроцтва як підсумок роботи фокус-груп [Текст] / Анжеліка Шамне // Психологія і суспільство. - 2014. - № 1. - С. 59-71.
Короткий огляд (реферат): У статті поданий якісний аналіз і проведена кількісна обробка результатів роботи фокус-груп учителів, які в умовах групової дискусії порівнювали психологічні особливості когорти підлітків 70-80-х років XX століття та сучасного покоління підлітків (у контексті культурних та соціально-економічних трансформацій в Україні). У підсумку виділено та описано сім категорій позитивних характеристик сучасного отроцтва (“психосоціальна активність”, “прагматизм, адаптивність”, “соціально-психологічна компетентність”, “ерудованість, інформованість, креативність” та ін.) і сім - негативних (“бездуховність, негативні ціннісні трансформації”, “пасивність та інфантильність”, “емоційна неврівноваженість”, “негативні психосоціальні якості”, “адикції...” і т. ін.). Суперечливість симптомокомплексів позитивних і негативних характеристик інтерпретована як феномен “множинного бачення” та альтернативності (типології) психосоціального розвитку в період отроцтва. Визначені набори орієнтовних психологічних ознак продуктивного та непродуктивного типів дорослішання. The article is illustrated with the qualitative and quantitative analysis of the results of the focus groups’ research conveyed by teachers. Throughout a group discussion the teachers were comparing psychological peculiarities of the teenagers’ cohort of 70-80th of the XX cent. and the contemporary adolescents’ generation. A content analysis and generalization of the teachers’ responses made it possible to distinguish and describe 7 categories of the positive characteristics of the contemporary adolescence (“Psychosocial activity”, “Pragmatism. Adaptiveness”, “Psychosocial competence”, “Erudition, awareness, creativity”, etc.) as well as 7 categories of the negative features (“Earthliness, negative evaluative transformations”, “Passiveness and childishness”, “Emotional instability”, “Negative psychosocial qualities”, “Addictions...”, etc.). The contradiction between the symptom groups of positive and negative characteristics is interpreted by the author as a phenomenon of “the multiple vision” and the alternativeness (typology) of the adolescence’s psychosocial development. Approximate characteristics of the efficient and non-efficient types of maturing have been defined.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/12314
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2014. - № 1 (55)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Шамне А..pdf740.72 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.