Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/14296
Назва: Corporate Social Responsibility in the Context of the Partnership Interaction Formation between State, Business and Society
Автори: Kryvous, Vitaliy
Ключові слова: corporate social responsibility
TNC
geo-economic challenges
implementation
image
strategic imperatives
Дата публікації: 2016
Видавництво: TNEU
Бібліографічний опис: Kryvous, V. Corporate Social Responsibility in the Context of the Partnership Interaction Formation between State, Business and Society [Text] / Vitaliy Kryvous // Journal of european economy. - 2016. - Vol. 15, № 2. - P. 167-177.
Короткий огляд (реферат): Strategic imperatives of the corporate social responsibility (CSR), in the TNC-section, of the state and society in the context of globalization and of reaching for the norms and rules, oriented at activation of their partnership interaction are defined. Motivation of the companies in the sphere of socially responsible business under condition of geo-economic challenges is distinguished. Issues of CSR formation in Ukraine are substantiated. The efficiency of CSR-practice implementation in the world dimension (a positive correlation between earning assets and social activity, ROI, improve competitiveness of the companies, modification of the competitive relations in the international markets, increasing of a valuable component and reputation of a company, management diversification in the sphere of partnership) is derived. Issues in CSR-sector that demand a further research are outlined.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/14296
Розташовується у зібраннях:Журнал європейської економіки Том 15 (№2) Червень 2016

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kryvous V..pdf173.61 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.