Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/15209
Назва: Тактичне прогнозування попиту як інструмент подолання диспропорцій у виробництві та споживанні продукції підприємства
Інші назви: Tactical forecasting of demand as a tool of overcoming of imbalances in production and consumption of enterprise products
Автори: Окрепкий, Ростислав Богданович
Бутов, Андрій Миколайович
Butov, Andriy Mykolayovych
Ключові слова: кон’юнктура ринку
тактичне прогнозування попиту
адаптивний підхід
експоненційне згладжування
market conditions
extra demand forecasting
adaptive approach
exponential smoothing
Дата публікації: 2014
Видавництво: Тернопільський національний економічний університет
Бібліографічний опис: Окрепкий, Р. Б. Тактичне прогнозування попиту як інструмент подолання диспропорцій у виробництві та споживанні продукції підприємства [Текст] / Ростислав Богданович Окрепкий, Андрій Миколайович Бутов // Економічний аналіз : зб. наук. праць / Тернопільський національний економічний університет; редкол. : В. А. Дерій (голов. ред.) та ін. – Тернопіль : Видавничо-поліграфічний центр Тернопільського національного економічного університету “Економічна думка”, 2014. – Том 18. – № 2. – С. 188-194. – ISSN 1993-0259.
Короткий огляд (реферат): Вступ. У статті досліджено низку питань щодо методичного забезпечення короткострокового прогнозування кон’юнктурних показників. Визначено роль тактичного прогнозування попиту як інструменту подолання кон’юнктурних диспропорцій на ринку. Доведено доцільність використання адаптивного підходу в короткостроковому періоді та розроблено модель тактичного прогнозування попиту на продукцію, яка поєднує принципи експоненційного згладжування та факторну складову. Метою статті є розробка моделі тактичного прогнозування попиту залежно від температурних показників, яка б дозволила підприємству усувати диспропорції між виробництвом та споживанням продукції та коригувати виробничо-збутову стратегію поведінки на ринку відповідно до змін кон’юнктури. Метод дослідження. Теоретичною та методологічною основою статті виступають фундаментальні положення економічної теорії, наукові праці провідних вітчизняних та зарубіжних вчених з питань маркетингу загалом та кон’юнктурних досліджень зокрема. У нашій роботі для розроблення моделі застосовується метод економіко-математичного моделювання. Результати дослідження. Розроблена модель може слугувати інструментом пристосування до стихійності ринку, оскільки дозволяє поетапно коригувати розроблену виробничо -збутову стратегію поведінки на ринку відповідно до змін кон’юнктури, непередбачуваних коливань ринку, тобто адекватно реагувати на фактори невизначеності і ризику, властиві зовнішньому середовищу; може використовуватися як інструмент усунення диспропорцій між виробництвом та споживанням продукції, що приведе до зменшення ризику дефіциту або надлишку продукції на ринку та оптимізує розподіл наявних ресурсів виробників. Introduction. The paper investigates some questions about the methodological support of short-term forecasting of market indicators. It has been defined the role of of tactical demand of forecasting as a tool to overcome short -term imbalances in the market. It has been proved the feasibility of using an adaptive approach in the short term and developed the model of tactical demand forecasting for products, which combines the principles of exponential smoothing factor and component. Purpose of the article is to develop a model of tactical demand forecasting depending on temperature, which would allow the company to eliminate imbalances between production and consumption of products and to adjust production and sales strategy for the market in response to changes in market conditions. Method (methodology). Theoretical and methodological basis of the article are the fundamentals of economic theory, scientific works of leading Russian and foreign scientists in the field of marketing in general and market research in particular. In order to develop the model, we have applied the method of mathematical modeling. Results. The developed model can serve as a tool for adaptation to spontaneous market. It allows to gradually adjust developed production and sales strategy in accordance with changes in market conditions, unpredictable market fluctuations, that is, to adequately respond to the uncertainty and risk inherent in the external environment. The model can be used as a tool for addressing imbalances between production and consumption of products that will reduce the risk of deficit or surplus products on the market and optimize the allocation of available resources manufacturers.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/15209
ISSN: 1993-0259
Розташовується у зібраннях:Економічний аналіз. 2014 рік. Том 18. № 2.



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.