Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/18348
Назва: Тестування інтелекту в армії США у роки Першої світової війни
Інші назви: Testing the intellect in the US Army during the First World War
Автори: Осьодло, Василь
Зубовський, Дмитро
Osiodlo, Vasyl
Zubovskyi, Dmytro
Ключові слова: військова психологія
тестування інтелекту
“Груповий екзамен А”
“Армія Альфа”
military psychology
intelligence tests
“Army Alpha”
“Group examination A”
Дата публікації: 2016
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Осьодло, В. Тестування інтелекту в армії США у роки Першої світової війни [Текст] / Василь Осьодло, Дмитро Зубовський // Психологія і суспільство. - 2016. - № 4. - С. 64-75.
Короткий огляд (реферат): У статті детально проаналізована програма ор-ганізації та проведення тестування інтелекту в армії Сполучених Штатів Америки в роки Першої світової війни, що являє собою найяскравіший приклад конструктивної взаємодії між військовими та психологами й має незаперечне значення для формування військової психології як прикладного відгалуження психологічної науки. Саме у цей період американські військові психологи вперше виконали найважливіше державне замовлення - здійснили масовий професійно-психологічний відбір в інтересах збройних сил й у такий спосіб заклали підвалини використання психологічних знань для вирішення складних військових завдань. Логіко-історична реконструкція вказаної співпраці дозволила з усім розмахом визначити становлення й варіації методів і засобів, що використовувалися в межах комплексного тестування інтелекту, оцінити особистий внесок кожного науковця у загальну скарбницю психодіагностичних знань. Вона, окрім того, вказує на наявність цілісної системи розробки, практичної апробації й статистичної верифікації (стандартизації) однієї з найбільш значимих психодіагностичних методик в історії психології - шкали “Армія Альфа”. Ця методика стала прообразом сучасних тестів інтелекту, а за багатьма позиціями так і залишилась неперевершеною й донині. The paper presents a detailed analysis of the organization and conduct of program intelligence testing in the United States Army during the First World War. This program represents the most vivid example of the “symbiotic interaction” between the military and psychologists and has undeniable importance for the formation of the military branches of psychology as applied psychological science. Exactly in this period, the US military psychologists first satisfied the most important state order - mass professional psychological selection in the interests of the armed forces and laid the foundation for the use of psychological knowledge to solve military tasks. Performed analysis allows to estimate all scale formation and variation of methods and tasks that were used and handled within the program of intelligence testing, to assess the contribution of each individual researcher and a set of knowledge offered by him. In addition, the analysis provides the opportunity to learn the way of development, practical testing, and statistical verification (standardization), one of the most important psychodiagnostic methods in the history of psychology - scale “Army Alpha”. This technique has become the prototype of the modern intelligence tests, and many positions remained unsurpassed today.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/18348
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2016. - № 4 (66)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Осьодло В..pdf467.27 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.