Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/25351
Назва: Особистість економіста в системі професійної підготовки: комунікативний аспект
Інші назви: Personality of an economist in the professional training system: communicative aspect
Автори: Ярощук, Ірина Дмитрівна
Ярощук, Олексій Вікторович
Ключові слова: професійна підготовка
комунікативний аспект
особистість економіста
форми ділової взаємодії
професійні якості економіста
training system
communicative aspect
personality of an economist
forms of business cooperation
professional qualities of an economist
Дата публікації: 2016
Видавництво: Херсонська академія неперервної освіти
Бібліографічний опис: Ярощук I. Д. Особистість економіста в системі професійної підготовки: комунікативний аспект / Iрина Дмитрівна Ярощук, Олексій Вікторович Ярощук // Педагогічний альманах : збірник наукових праць / редкол. В. В. Кузьменко (голова) та ін. – Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2016. – Випуск 30. – C. 242-248.
Короткий огляд (реферат): З’ясовано, що професійна підготовка є однією з важливих сфер життєдіяльності суспільства. Обґрунтовано необхідність формування функціональної особистості економіста в системі професійної підготовки. Проаналізовано мету сучасної економічної освіти. Виокремлено професійні якості фахівця економічної сфери. Запропоновано детальний опис монологічних і діалогічних форм професійного спілкування економіста. Доведено, що вдалий вибір форми ділової взаємодії є запорукою як ступеня порозуміння з колегами, партнерами чи клієнтами, так і високої результативності діяльності підприємства чи організації. Виокремлено комплекс заходів стосовно навчання та виховання активної особистості кваліфікованого економіста. The professional training is one of the important areas of life of society. Nowadays we can observe the gradual complication and improvement of the requirements for the profession and therefore changes in the requirements for training of the future specialists-economists. The necessity of forming of functional personality of an economist in the process of professional training is grounded. It has been analysed the current purpose of economic education. The professional qualities of the specialist of the economic sphere are determined. Results of the analysis of scientific papers testify that the professionalism of future economists cannot be limited and determined only by economic training, as the overall efficiency of their activity largely depends on the following things: ability to organize and use their knowledge, skills and experience in certain professional situations; ability to find and analyse the necessary information; ability to settle conflicts and find compromises; ability to improve the level of professional communicative competence and conduct a dialogue. Proper organization of communication in professional circles and selection of the most effective forms of business interaction can be determined as the key elements that influence a degree of understanding the colleagues, partners or customers, and the effectiveness of the activity of the company or organization. A detailed description of monologue and dialogue forms of professional communication of the economist is proposed. It has been proved that a good choice of form of business interaction is the key to a degree of understanding with colleagues, partners or customers, and also to effective activity of the company or organization. It has been determined a set of measures concerning the training and education of the active personality of a qualified economist. Taking into consideration the current state of the economic situation in Ukraine, it is required from the future specialist to have not only a knowledge of economic processes but also to be competent in rules of professional communication, behaviour, and ways of settling conflicts. Only an expert, who has a high level of professional and communicative knowledge, is able to debate and develop interpersonal relationships, effectively perform tasks of professional activity.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/25351
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Випуск №30_ПА-2.pdf2.58 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.