Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/2551
Назва: Психологічні засади розвитку професійних творчих здібностей майбутніх практичних психологів
Інші назви: Psychological foundations of future practical psychologists’ professional creative abilities
Автори: Шандрук, Сергій Костянтинович
Shandruk, Sergiy Kostyantynovych
Ключові слова: творчість
професійна креативність
практичний психолог
професійні творчі здібності
творча особистість
креативне вчинення
циклічно-вчинковий підхід
організаційно-діяльнісна гра
інноваційно-пошукова діяльність
типологія творчих спроможностей
creative work
professional creativity
practical psychologist
professional creative abilities
creative personality
creative studying
cyclically-action approach
organizational and operational game
innovative-searching activity
typology of creative abilities
Дата публікації: 2015
Видавництво: Шандрук, С. К. Психологічні засади розвитку професійних творчих здібностей майбутніх практичних психологів [ Текст ] : 19.00.07 : дис. ... д-ра психол. наук / Сергій Костянтинович Шандрук ; Тернопільський нац. ун-т . ─ Тернопіль, 2016 . ─ 458 с.
Короткий огляд (реферат): АНОТАЦІЇ Шандрук С.К. Психологічні засади розвитку професійних творчих здібностей майбутніх практичних психологів. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», Одеса, 2016. У роботі здійснено теоретичне узагальнення і методологічне вирішення актуальної наукової проблеми розвитку професійних творчих здібностей майбутніх практичних психологів. Виокремлено найважливіші психологічні засади розвитку креативних спроможностей студентів-психологів на підґрунті циклічно-вчинкового підходу, що дало змогу обґрунтувати авторську структурно-функціональну модель та покомпонентну організацію цих здібностей. Створено за двома критеріальними ознаками (ступенем готовності до профдіяльності та компонентним набором професійних творчих здатностей) нову типологію спроможностей фахівців-психологів до креативного вчинення. Емпірично виявлено рівні розвитку основних компонентів професійних творчих здібностей майбутніх практичних психологів і встановлено взаємозалежність цих компонентів. Обґрунтовано оргдіяльнісно-ігрову технологію як результативну психокультурну форму підготовки творчої особистості психолога-професіонала і доведено доцільність застосування цієї технології задля актуалізації креативного потенціалу майбутніх фахівців психологічного профілю та їхньої готовності до продуктивної праці. Запропоновано методологічну та теоретичну моделі розвитку професійних творчих здібностей майбутніх практичних психологів на підґрунті логіко-психологічної структури вчинку у взаємодоповненні ситуаційного, мотиваційного, діяльного і післядіяльного компонентів, що дало змогу виокремити та описати етапи, фази, стратегії і рівні особистісно креативного вчинення й реалізації студентами-психологами власного творчого потенціалу. Експериментально доведено ефективність пропонованої циклічно-вчинкової технології актуалізації креативних спроможностей студентів психологічного профілю та формування творчої особистості як психолога-професіонала. Ключові слова: творчість, професійна креативність, практичний психолог, професійні творчі здібності, творча особистість, креативне вчинення, циклічно-вчинковий підхід, організаційно-діяльнісна гра, інноваційно-пошукова діяльність, типологія творчих спроможностей. Shandruk S. K. Psychological foundations of future practical psychologists’ professional creative abilities. – Manuscript. Dissertation for getting the degree of Doctor of psychological sciences, specialty 19.00.07 – Pedagogical and age psychology. – State Institution «South Ukrainian National Pedagogical University named after K.D. Ushynsky», Odessa, 2016. Theoretical generalization and methodological solution of the actual scientific problem of future practical psychologists’ professional creative abilities are performed in the thesis. The most important psychological foundations of students-psychologists’ creative abilities on the base of cyclically-action approach are focused. It gives the possibility to prove the author’s structural-functional model and a component organization of these skills. Based on two criteria features (the degree of readiness to professional activity and a component set of professional creativity), a new typology of professionals-psychologists’ abilities to creative making is formed. It is revealed empirically the levels of the development of main components of future practical psychologists’ professional creative abilities. The interdependence of these components is established. It is emphasized the organizational and activity game technology as a productive psycho-cultural form of a creative personality training of a professional psychologist, and it is proved the feasibility of this technology for the actualization of the creative potential of the future professionals of the psychological profile and their readiness to productive work. It is suggested the methodological and theoretical models of professional development of creative abilities of future practical psychologists on the basis of logical and psychological structure of the action in interconnection of situational, motivational, active and after active components, allowing to identify and highlight the steps, phases, strategies and levels of personal creative fulfillment and implementation of students-psychologists their own creative potential. The effectiveness of the offered cyclically-action technology actualization of creative abilities of the future psychologists and the formation of a creative personality as a professional psychologist has been experimentally proved. Key words: creative work, professional creativity, practical psychologist, professional creative abilities, creative personality, creative studying, cyclically-action approach, organizational and operational game, innovative-searching activity, typology of creative abilities.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/2551
Розташовується у зібраннях:Дисертації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
шандрук_докт_дисер.PDF2.8 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.