Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/28329
Назва: Price-setting Practices for New Product Introductions: Evidence from Bulgaria
Автори: Marinov, Krasimir
Ключові слова: New product introduction
price-setting practice
value-based pricing
competition-based pricing
cost-based pricing
Дата публікації: 2017
Видавництво: TNEU
Бібліографічний опис: Marinov, K. Price-setting Practices for New Product Introductions: Evidence from Bulgaria [Text] / Krasimir Marinov // Journal of european economy. - 2017. - Vol. 16, № 4. - P. 407-415.
Короткий огляд (реферат): This paper presents the importance of the price-setting practices in the Bulgarian companies. According to the published research, the pricing, including that for the new products at their introduction into the market, is one of the most complex decisions in the company. When setting the price for a new product, the companies apply three price-setting practices: value-based pricing, competition- based pricing, and cost-based pricing. Results of empirical study amongst Bul- garian companies reveal that the most important price-setting factor for the tan- gible products are the prices of competitors’ products, and for the services – the fit between price and product parameters.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/28329
Розташовується у зібраннях:Журнал європейської економіки Том 16 (№4) Грудень 2017

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Marinov.pdf127.21 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.