Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/28424
Назва: Феномен художньої деталі: методологічні виміри пізнання
Інші назви: The phenomenon of artistic detail: the methodological dimensions of cognition
Автори: Кузнецов, Юрій
Kuznetsov, Yuriy
Ключові слова: творчість
література
поетика
художній твір
методологування
феномен художньої деталі
художнє узагальнення
мікрообраз
подробиця
аналітичне деталювання
деталь-знак
деталь-образ
деталь-символ
псевдодеталь
методика мікроаналізу
Михайло Коцюбинський
creativity
literature
poetics
artistic work
methodologization
phenomenon of artistic detail
artistic generalization
microimage
detail
analytical detailing
detail-sign
detail-image
detail-symbol
pseudo-detail
microanalysis methodic
Mykhailo Kotsubynskyi
Дата публікації: 2017
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Кузнецов, Ю. Феномен художньої деталі: методологічні виміри пізнання [Текст] / Юрій Кузнецов // Психологія і суспільство. - 2017. - № 3. - С. 7-29.
Короткий огляд (реферат): Міждисциплінарне дослідження обґрунтовує методологічну концепцію художньої деталі як системо-утворювального явища будь-якої мислительної творчості, починаючи від наукової, раціонально зорієнтованої й завершуючи поетичною, спонтанно екзистенційною. Рефлексивна траєкторія дослідницького шляху художньої деталі охоплює такі тематизми: місце і роль аналітичного деталювання у розвитку літератури, деталь художнього твору як предмет вивчення, типологія художніх деталей, рівні та особливості їх функціонування у сприйнятті твору читачем, художня деталь як засіб образного освоєння дійсності у творчості Михайла Коцюбинського, значення деталі у розкритті психологічних особливостей характеру героїв, композиційна функція художніх деталей та ін. Епічне осереддя методологування становить новелістика талановитого майстра українського слова Михайла Михайловича Коцю бинського (1864-1913) й у її контексті еволюція деталі у його творчості як засобу художнього узагальнення. Логічно аргументований вибір об’єктного простору наукової миследіяльності спричинений кількома моментами, що у взаємодоповненні утворюють предметне поле даного дослідження: по-перше, особливою увагою письменника до внутрішнього світу людини, до найтонших порухів її душі; по-друге, постійним пошуком адекватних художніх форм для цього і, по-третє, особливістю його творчої манери. Доведено, що ретельне вивчення новел М. Коцюбинського дає цілісне уявлення як про сутнісну мозаїку художнього деталювання, так і про своєрідність майстерності зображення деталей у його творчості в цілому. An interdisciplinary research substantiates the methodological concept of artistic detail as a system-forming phenomenon of any creative thinking, ranging from scientific, rationally oriented and completing poetic, spontaneously existential. The reflexive trajectory of the research way of the artistic detail covers the following topics: the place and role of analytical detailing in the development of literature, the detail of the artistic work as a subject of study, the typology of artistic details, the levels and peculiarities of their functioning in the perception of the work by the reader, the artistic detail as a means of figurative perception of reality in the work of Mykhailo Kotsubynskyi, the importance of detail in revealing the psychological peculiarities of the character of the heroes, the compositional function of artistic details, and others. The epic core of methodologization is the novels of the talented master of the Ukrainian word Mykhailo Mykhai-lovych Kotsubynskyi (1864-1913) and, in its context, the evolution of detail in his work as a means of artistic generalization. Logically argumented choice of the objective space of scientific think activity is caused by several moments that in the complementary form a subject field of given study: first, the special attention of the writer to the inner world of man, to the subtle movements of her soul; second, constant search for adequate artistic forms for this and, thirdly, the peculiarity of his creative manner. It is proved that accurate study of the novels of M. Kotsubynskyi gives a holistic representation of both the essential mosaic of artistic detail and the peculiarity of the skill of the image of details in his work in general.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/28424
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2017. - № 3 (69)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кузнецов Ю..pdf565.56 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.