Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/28982
Назва: Удосконалення взаємодії малих та середніх підприємств і банків у кредитних взаємовідносинах
Інші назви: Improving the interaction of small and medium-sized enterprises with banks in the process of credit interrelations
Автори: Гуцал, Ігор
Hutsal, Ihor
Ключові слова: взаємовідносини
кредитне забезпечення
малі та середні підприємства
банки
кредити
interrelationships
interaction
small and medium enterprises
banks
loans
Дата публікації: 2018
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Гуцал, І. Удосконалення взаємодії малих та середніх підприємств і банків у кредитних взаємовідносинах [Текст] / Ігор Гуцал // Світ фінансів. - 2018. - Вип. 1. – С. 95-103.
Короткий огляд (реферат): Окреслено напрямки взаємодії малих і середніх підприємств з банками. Акцентовано увагу на взаємовигідному співробітництві цих суб’єктів ринкової економіки, з огляду мотиваційності та взаємообумовленості їх взаємовідносин. Доведено, що взаємодія МСП і банків здійснюється взаємним впливом їх у процесі обміну ресурсів та зобов’язань у межах фінансових контрактів. Така взаємодія базується на виробничій необхідності, фінансовій можливості й економічній доцільності. Introduction. The article outlines the directions of interaction of SMEs with banks, attention is focused on mutually beneficial cooperation of entities market economy because of the interdependence of their relationship. It is confirmed that the interaction between SMEs and banks in the process of financial intermediation is carried out by mutual influence that happens within the existing communications and is accompanied by the exchange of resources and their obligations based on operational needs and financial capabilities and economic feasibility. Purpose. For effective collaboration and interaction between SMEs and banks it is necessary to implement the motivational principles at the regional level through the development of market infrastructure. On the first phase should be solved the problem of matching supply and demand of credit resources, mainly through refinancing of banks according to the needs of SMEs. Results. The next phase requires implementation of customer-oriented strategy of SMEs’ needs on the part of banks by systematization and standardization of banking products. Ideal variants for meeting the needs of SME banking products – are special loan programs, which are clustered approaches indeed. Conclusion. It is proved that the interaction of SMEs and banks is carried out by mutual influence between them in the process of sharing resources and obligations within financial contracts. Such interaction is based on operational needs and financial possibilities, economic expediency.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/28982
ISSN: 1818-5754
Розташовується у зібраннях:Світ фінансів Випуск 1 2018 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Гуцал.pdf427.83 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.