Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/29158
Назва: СЕГМЕНТ ДЕНТАЛЬНОЇ ІМПЛАНТОЛОГІЇ СТОМАТОЛОГІЧНОГО РИНКУ УКРАЇНИ: ОЦІНКА ПОТЕНЦІАЛУ ТА ДЕТЕРМІНАНТІВ ПОПИТУ
Інші назви: SEGMENT OF DENTAL IMPLANTOLOGY OF THE UKRAINIAN DOMESTIC MARKET: EVALUATION OF POTENTIAL AND DYNAMIC DEMANDS
Автори: Гайда, Юрій Іванович
Сліпченко, Тетяна Олександрівна
Ключові слова: стоматологічний ринок; сегмент дентальної імплантології; потенціал ринку; фактори попиту
dental market; segment of dental implantology; market potential; demand factors
Дата публікації: 2017
Бібліографічний опис: Гайда Ю.І. Сегмент дентальної імплантології стоматологічного ринку України: оцінка потенціалу та детермінантів попиту / Ю.І. Гайда, Т.О. Сліпченко // Ukrainian Journal of Applied Economics. –2017. – Volume. 2 – № 2. – С.20–31.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Акцентовано увагу на динамічному розвитку стоматологічного ринку в Україні та на суттєвому зростанні в його межах попиту на послуги дентальної імплантології, які на новому якісному рівні вирішують проблему відновлення і протезування уражених зубних рядів. Зазначено, що формування нового сегменту імплантології стоматологічного ринку України відбувається в специфічних економічних умовах, які характеризуються низькою платоспроможністю населення, нестабільністю національної валюти, частою зміною законодавства у сфері оподаткування і міжнародної торгівлі. Мета. Метою дослідження є визначення потенціалу нового сегменту зубних імплантатів стоматологічного ринку в Україні (за регіонами) та оцінка найважливіших факторів (детермінантів), що обумовлюють попит на послуги дентальної імплантології. Метод. У дослідженні застосовано методи багатомірного аналізу, а саме – кластерний аналіз (k-means сlustering) та багатомірного шкалування (multidimensional scaling), а також кореляційний та регресійний аналізи. Результати. Для аналізу потенціалу сегменту дентальної імплантології стоматологічного ринку України в розрізі адміністративно-територіальних одиниць були обрані показники, що кількісно (у відносних величинах) характеризують масив пацієнтів, яким було надано стоматологічні послуги зі встановлення різноманітних протезів та поодиноких коронок різних типів (металевих, металокерамічних), штифтових зубів, вкладок і напівкоронок. Проведений кластерний аналіз методом k-середніх на основі 6-ти показників виявив 7 кластерів, які об’єднують області з подібним рівнем потенціалу попиту на дентальну імплантологію. Найменший відносний показник зубопротезування в Україні у 2013 р. спостерігався в Тернопільській і Закарпатській областях та м. Севастополі. Ці адміністративно-територіальні одиниці об’єднані в один кластер під No 5. Кластер No 7, який об’єднує Сумську, Житомирську, Чернігівську, Кіровоградську області, характеризується високим потенціалом як актуального, так і відкладеного попиту на послуги дентальної імплантології. Значну частку жителів Херсонської області та м. Києва, які представляють кластер No 2, також можна апріорі віднести до потенційних споживачів ринку зубних імплантатів. Визначений коефіцієнт кореляції Пірсона для вибірки із 16 країн ілюструє позитивний середньої сили прямий зв’язок між ВВП на душу населення та вартістю послуги дентального імплантолога в країні (r = 0,469). Побудована логарифмічна нелінійна регресійна модель, у якій регресором є ВВП на душу населення, дол. США, а регресантом − вартість встановлення зубного імплантата (Y = −3600,7 + 1148,1 lgX, R2 = 0,266, Adjusted R2 = 0,213, F(1,14) = 5,07, p<0,041 ), виявилася більш адекватною, ніж лінійна. Introduction. The dynamic development of the dental market in Ukraine is emphasized. It is considered the substantial growth in demand for dental implantology services. These services solve the problem of restoration and prosthetics of affected teeth rows at the new qualitative level. It is noted that the formation of a new segment of implantology of the dental market of Ukraine takes place in specific economic conditions which are characterized by low solvency of the population, instability of the national currency, frequent changes in legislation in the field of taxation and international trade. Goal. The purpose of the study is to determine the potential of a new segment of the dental implants in the dental market in Ukraine (by regions) and to assess the most important factors (determinants) that define demand for dental implant services. Method. The study uses methods of multidimensional analysis, namely, k-means clustering and multidimensional scaling, as well as correlation and regression analysis. Results. For the analysis of the potential of the segment of dental implantology in the dental market of Ukraine in terms of administrative and territorial units, we have selected the indicators that quantitatively (in relative terms) characterize the array of patients who were given dental services for the installation of various prosthetics and single crowns of various types (metallic, metalloceramic), pin teeth, tabs and semicolons. The cluster analysis has been carried out by the k-medium method on the basis of 6 indicators. It has revealed 7 clusters that unite regions with a similar level of demand potential for dental implantology. The smallest relative index of prosthetic dentistry in Ukraine in 2013 was observed in the Ternopil and Transcarpathian regions and in the city of Sevastopil. These administrative and territorial units are united into one cluster under the number 5. The cluster number 7, which unites Sumy, Zhytomyr, Chernihiv, and Kirovograd regions, is characterized by high potential of actual and delayed demand for dental implantology services. A significant proportion of residents of Kherson region and Kyiv, who represent cluster number 2, can also be a priori attributed to potential consumers of the dental implants market. The Pearson correlation coefficient has been determined out of 16 countries as. It illustrates the positive average power of a direct relationship between GDP per capita and the cost of dental implant services in the country (r = 0.469). A logarithmic nonlinear regression model is constructed. The regressor of this model is GDP per capita (USD, USA), while the regressant is the cost of installing a dental implant (Y = -3600,7 + 1148,1 lgX, R2 = 0,266, Adjusted R2 = 0,213, F (1,14) = 5,07, p <0,041) was more adequate than linear.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/29158
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
128_C_17.pdf660.45 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.