Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/3372
Назва: Психологічна динаміка розгортання рефлексивних процесів у модульно-розвивальному освітньому циклі
Інші назви: Psychological dynamics of reflexive processes functioning in module-developing educational cycle
Автори: Бугерко, Ярослава Миколаївна
Bugerko, Yaroslava Mykolaivna
Ключові слова: рефлексія
рефлексивність
рефлексивні процеси
освітній цикл
інтелектуальна, особистісна, смислова рефлексії
reflection
reflective
reflexive processes
educational cycle
intellectual, personal, notional reflection
Дата публікації: 2009
Бібліографічний опис: Бугерко, Ярослава Миколаївна. Психологічна динаміка розгортання рефлексивних процесів у модульно-розвивальному освітньому циклі [Текст] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Бугерко Ярослава Миколаївна ; РВНЗ "Крим. гуманіт. ун-т" (м. Ялта). - О., 2009. - 255 с.
Короткий огляд (реферат): АНОТАЦІЇ Бугерко Я. М. Психологічна динаміка розгортання рефлексивних процесів у модульно-розвивальному освітньому циклі. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Південноукраїнський державний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського. – Одеса, 2009. Дисертація присвячена теоретичному обґрунтуванню та експериментальному вивченню психологічних особливостей функціонування рефлексивних процесів у школярів за модульно-розвивального освітнього циклу. У роботі конкретизовано наукові уявлення про сутність рефлексії як інтегрально-синергійного явища психіки; розглянуто рефлексію як специфічну психічну реальність, котра синтезує у собі основні риси базових компонентів психіки, щонайперше таких, як «здатність – процес – стан – властивість». Теоретично визначено та експериментально виявлено особливості рефлексивної діяльності учнів на різних періодах інноваційного модульно-розвивального освітнього циклу, висвітлено циклічну домінантність функціонування інтелектуальної, особистісної, смислової рефлексій і виявлено динаміку нарощування та ускладнення рефлексивних процесів у загальній структурі навчального модуля, починаючи від інформаційно-пізнавального і завершуючи духовно-креативним періодом інноваційного навчання. Отримані експериментальні результати показали наявність кількісних і якісних відмінностей у розвитку рефлексивності школярів 13-18 років інноваційної та традиційної форм навчання, що зумовлено особливостями організації навчального процесу, передусім його цілями, змістом, формами, технологіями, методами і засобами. Ключові слова: рефлексія, рефлексивність, рефлексивні процеси, освітній цикл, інтелектуальна, особистісна, смислова рефлексії. Bugerko Y.M. Psychological dynamics of reflexive processes functioning in module-developing educational cycle. – Manuscript. Dissertation is presented for obtaining the scientific degree of Psychological Sciences Candidate, specialty 19.00.07 - "Pedagogical and Age Psychology". – South-Ukrainian State Pedagogical University named after K.D. Ushynsky, Odessa, 2009. The dissertation is dedicated to theoretical basing and experimental study of psychological peculiarities of pupils’ reflexive processes functioning in conditions of module-developing educational cycle. Scientific idea about the essence of reflection as an integral synergetic phenomenon of mind is rendered concrete in this work; reflection is regarded as specific psychological reality, which synthesizes in itself the main features of psychic basic components, first of all such as “ability – process – state – behaviour“. Peculiarities of pupils’ reflective activity within different periods of innovation module- developing cycle are theoretically defined and experimentally determined; intellectual reflectivity is developing in the first period, personal reflectivity is developing in the second period and notional reflectivity is developing in the third period of module-developing education. The experimental results obtained showed the presence of quantitative and qualitative differences in reflectivity development of 13-18 aged pupils in conditions of innovation and traditional forms of teaching. These differences are conditioned by peculiarities of teaching process organization, first of all by aims, content, forms, technologies, methods and aids of teaching process. Key words: reflection, reflective, reflexive processes, educational cycle, intellectual, personal, notional reflection.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/3372
Розташовується у зібраннях:Дисертації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Бугерко_дисертацiя.pdf2.34 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.