Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/3434
Назва: Вплив соціальних мереж на маркетингову політику банків
Інші назви: Impact of social networking marketing policy banks
Автори: Ткачук, Василь Онуфрійович
Спяк, Галина Іванівна
Tkachuk, Vasily
Spyak, Halyna
Ключові слова: маркетингова політика банку
соціальні мережі
інструменти маркетингу
marketing policy of the bank
social networks
resource optimization
marketing tools
Дата публікації: 2015
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Ткачук, В. О. Вплив соціальних мереж на маркетингову політику банків [Текст] / Василь Онуфрійович Ткачук, Галина Іванівна Спяк // Наука молода : зб. наук. праць молодих вчених ТНЕУ. - 2015. - № 23. - С. 94-102.
Короткий огляд (реферат): На основі здійснення послідовного аналізу поглядів вітчизняних і зарубіжних дослідників на сутність маркетингової політики банку сформульовано її визначення, визначено зміст інструментів маркетингової політики банку та основних чинників впливу на них. Встановлено зростання ролі соціальних мереж у складі групи зовнішніх чинників. Здійснено кількісний аналіз присутності банків у соціальних мережах та зроблена оцінка інтенсивності зусиль банків по активізації такої присутності. Визначені вектори і ступень впливу соціальних мереж на окремі інструменти маркетингової політики. Аргументована необхідність прискореного розвитку групи комерційно-збутових функцій банків у соціальних мережах з одночасним посиленням необхідних заходів безпеки та мінімізацією ризиків на основі суттєвої зміни бізнес-моделі банку. The aim of the article is research of the essence, tools and marketing policy trends of commercial banks under the impact of social networks and on this basis reasoning offers and recommendation for activation presence of the banks on social networks in order to stabilize their position in the market, improve competitiveness and establish background for further business development by means of effective interaction and interpenetration of marketing tools and social networks. The definition of marketing policy of the bank as form of practical strategies and marketing tactics is based on implementation of sequential analysis of views of native and foreign researches on the essence of marketing policy of the bank by means of specific tools. The content of marketing policy of the bank and main impacting factors are defined. Two groups of impacting factors (internal and external) are pointed out. The increasing role of social networks in the group of external factors is defined. Interpretation of the meaning of social networks, forms and methods and their cooperation with commercial banks are established. Quantitative analysis of the presence of domestic banks on global social networks is provided and estimation of the intensity of banks’ efforts on activating its presence on social networks on the basis of monthly average calculation of the increasing dynamics of users of social networks is made. Scientific innovation is represented by authors who established vectors of social networks degree of impact on specific marketing policy tools in terms of affirmative possibilities and potential threats. The classification of banks’ functions on social networks is provided. The need for accelerated development of communications and marketing functions of the bank on social networks with simultaneous intensification of required safety measures and minimizing risks is reasoned. The conclusion of the presence of interpenetration processes and integration of social networks and banks is made.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/3434
ISSN: 1818-2682
Розташовується у зібраннях:Наука молода Випуск 23

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ткачук В.О..pdf387.06 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.