Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/37107
Назва: Методика розрахунків прямого і супутнього ефекту зростання обсягів реалізації продукції в агропромислових підприємствах
Інші назви: A method of calculation of direct and indirect sales revenue growth at agroindustrial enterprises
Автори: Пармакли, Дмитро
Деркач, Тетяна
Бахчиванжи, Людмила
Parmacli, Dmitriy
Derkach, Tetyana
Bakhchivanzhi, Lyudmila
Ключові слова: обсяг реалізації
собівартість
постійні і змінні витрати
ціна реалізації
прибуток
рівень рентабельності
прямий і супутній ефект
sales revenue
cost of production
fixed and variable costs
sales price
revenue
profitability level
direct and indirect effect
Дата публікації: 2019
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Пармакли, Д. Методика розрахунків прямого і супутнього ефекту зростання обсягів реалізації продукції в агропромислових підприємствах [Текст] / Дмитро Пармакли, Тетяна Деркач, Людмила Бахчиванжи // Світ фінансів. - 2019. - Вип. 3. - С. 87-98.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Сучасні умови господарювання в агропромисловому комплексі характеризуються динамічністю змін і впровадженням нових організаційно-економічних і інноваційних заходів, що є передумовою зростання прибутку від реалізації продукції і послуг, а отриманий ефект обумовлений впливом зміни обсягів реалізації, собівартості і ціни реалізації продукції. Інновації, що забезпечують приріст продукції на одну і ту ж величину, залежно від виробничих умов підприємств обумовлюють й отримання економічного ефекту як прямого, так і супутнього, котрі помітно відрізняються. В реальних виробничих умовах методика розрахунків прямого і супутнього ефектів від зростання обсягів реалізації продукції або послуг та їх взаємозв’язку недостатньо обґрунтована, що обумовлює актуальність її апробації на прикладі реальних підприємств. Мета – обґрунтувати вдосконалення методики факторного аналізу прибутку як фінансового результату основної діяльності агропромислових підприємств та розрахунку прямого і супутнього ефекту від зростання обсягів реалізації продукції. Результати. На прикладі підприємства хлібопекарного виробництва, яке функціонує в Республіці Молдова, і сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю “Зоря”, що здійснює підприємницьку діяльність в Україні у сфері надання послуг в рослинництві, здійснено апробацію методики, яка дає змогу виявити прямий і супутній ефект від впровадження інноваційних заходів, що обумовлюють зростання обсягів виробництва продукції і послуг, зниження собівартості продукції, зростання прибутку. Необхідність удосконалення зазначеної методики продиктована тим, що агропромислове виробництво характеризується низкою специфічних особливостей, виробнича діяльність агропромислових підприємств є високодиверсифікованою і багатогалузевою, а результати діяльності визначаються впливом комплексу факторів, у складі витрат високою є частка постійних витрат. У статті подана методика визначення прибутку та його змін з розрахунку на одиницю продукції в абсолютному вираженні по підприємству в цілому, в тому числі за рахунок впливу факторів, які є визначальними в отриманні прямого економічного і істотного супутнього ефекту. Розраховано критичний обсяг реалізованої продукції, який вказує на межу беззбитковості. Висвітлено особливості визначення економічної ефективності впровадження інноваційних розробок на підприємствах. Висновки. Розрахунки, проведені на прикладі досліджуваних підприємств, дали змогу виявити наступну закономірність: приріст прибутку за рахунок зниження собівартості продукції, як правило, вищий ніж приріст прибутку від збільшення обсягу реалізації. Проведені дослідження показали, що ефективність упровадження на підприємствах інноваційних розробок, спрямованих на підвищення обсягів реалізації, залежить не тільки від розмірів приросту продукції, зниження її собівартості і зростання цін, а й від стану виробництва, системи технологій, що визначається співвідношенням постійних і змінних витрат та характеризується сформованим рівнем рентабельності продукції (послуг). Introduction. Calculation of economic efficiency for the purpose of increasing sales revenues at agroindustrial enterprises has its own specifics. Implementation of new organisational and economic initiatives leads not only to a direct economic impact, but likewise to a significant indirect effect as well. The analysis of scientific publications on this problem allowed to find out that the existing techniques of the analysis of influence of factors on financial results of activity of the enterprises of agro-industrial complex are characterized by the high level of adaptedness to conditions of practical economic activity and provide needs of financial managers at adoption of optimal management decisions. However the high level of production diversification of the enterprises of agro-industrial complex demands further improvement of the factorial analysis taking into account branch features of the enterprises of the agro-industrial sector. Purpose of the research is to elaborate and to demonstrate – based on specific examples – a method of calculation of direct and indirect effect of marginal sales revenues at agroindustrial enterprises. The important question is due to what factors is the increase in profits from product sales. Results. The specifics of calculations of economic efficiency of innovative developments at agroindustrial enterprises are provided. Furthermore, a method of calculating revenue per unit of production and in total across an enterprise, including those achieved due to output volume growth, a decrease in the cost of production and an increase in realised output prices, is presented. However, both in academic and practical production conditions the method of calculating the values and interrelations between a direct and an indirect effect are elaborated on insufficiently. It is quite obvious that the revenue per unit of output and total revenue realised across an enterprise tends to increase alongside an increase in the total sales volume respectively. However, hereby the following relationship is identified: marginal revenue due to a decrease in the cost of production typically exceeds marginal revenue due to an increase in sales revenues. This relationship is confirmed based on an example of an industrial enterprise. Therefore was executed research of interrelation of direct and concomitant effect growth of volume of realization for what were executed calculations of gain of profit both due to growth of the sum of realization, and due to decrease in prime cost (at the invariance of prices for products). Conclusions. The conducted research allowed to find out that the concomitant effect, that is profit mark-up due to decrease in product cost, exceeds a direct effect, received for the account of growth of volume of realization, is reached in case when coefficient of a ratio of concomitant effect to direct effect directly proportional the specific weight of constant expenses in structure of prime cost and inversely proportional coefficient of profitability of the sold products. The conducted research demonstrated that the efficiency of implementation of innovative developments at industrial enterprises which are directed towards an increase in sales volumes depend not only on marginal output volume, a decrease in the cost of production and an increase in sales prices, but also on an initial state of production expressed via a ratio of fixed costs to variable costs and a resulting level of production profitability accordingly. A higher economic effect if provided by an innovative development which – all else equal – is implemented on industrial enterprises which have a higher share of fixed costs in the total structure and a lower output profitability respectively.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/37107
ISSN: 1818-5754
Розташовується у зібраннях:Світ фінансів Випуск 3 2019 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ПАРМАКЛИ.pdf416.23 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.