Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/38458
Назва: Передумови стратегічного планування інноваційного розвитку підприємств
Інші назви: Prerequisites for strategic planning of innovative development of enterprises
Автори: Свидрук, Ірена
Svydruk, Irena
Ключові слова: інновації
стратегування
диверсифікація
новаторські розробки
життєвий цикл
ринкова експансія
strategizing
strategizing
diversification
innovative developments
life cycle
market expansion
Дата публікації: 2020
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Свидрук, І. Передумови стратегічного планування інноваційного розвитку підприємств [Текст] / Ірена Свидрук // Вісник Тернопільського національного економічного університету. – 2020. – Вип. 2. – С. 24-35.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Ефективна діяльність підприємства у висококонкурентному середовищі вимагає систематичного перегляду існуючих стратегій щодо вибору ринкових перспектив або формування інноваційного продуктового профілю. Конкурентоспроможний розвиток підприємства потребує використання гнучких стратегічних інструментів стимулювання розробки, виробництва і трансферу інновацій, що дозволяє системно підвищувати якість виробництва та сприяє зростанню його капіталізації. Мета дослідження полягала в обґрунтуванні науково-прикладних засад стратегічного планування інноваційного розвитку підприємства як засадничого підґрунтя його конкурентоспроможності. Методи. В основу аналізу покладено системний, структурно-функціональний і синергетичний підходи. Використано універсальні методи формальної логіки і наукової абстракції, базові засади дослідження інноватики, інвестології. Результати. Розглянуто передумови обрання підприємствами різних типів інноваційних стратегій. Виявлено, що визначальною особливістю їх якісної побудови є вміння менеджерів оперувати великими масивами інформаційних потоків для прогнозування тенденції розвитку економіки, зосередження на розкритті інноваційного потенціалу підприємства і адекватній розробці стратегії випереджального захоплення ринку. Проаналізовано стратегії інноваційного зростання з точки зору довгострокових перспектив і життєвого циклу інноваційного бізнесу. Виявлено стилі управління, які можуть спричинити чи наблизити настання організаційної кризи наступного етапу інноваційного бізнесу та запропоновано ймовірні шляхи управлінського втручання для попередження негативних наслідків. Запропонована логіка стратегії інноваційного розвитку підприємства охоплює первинне виокремлення інноваційної складової та покрокове розгалуження цілей з відповідним визначенням методів їхнього досягнення на наступному рівні стратегічного планування. Перспективи. Подальші дослідження доцільно зосередити на визначенні передумов стратегічного планування та пріоритетів інноваційного розвитку економіки України. Introduction. The effective operation of the enterprise in a highly competitive environment requires a systematic review of existing strategies for choosing market prospects or the formation of an innovative product profile. Competitive development of the enterprise requires the use of flexible strategic tools to stimulate the development, production and transfer of innovations, which allows to systematically improve the quality of production and contributes to the growth of its capitalization. Purpose. The purpose of the study was to substantiate the scientific and applied principles of strategic planning of innovative development of the enterprise as a fundamental basis for its competitiveness. Methods. The analysis is based on systemic, structural-functional and synergetic approaches. Universal methods of formal logic and scientific abstraction, basic principles of research of innovation, investology are used. Results. The preconditions for choosing different types of innovation strategies by enterprises are considered. It was found that the defining feature of their quality construction is the ability of managers to operate large arrays of information flows to predict the trend of economic development, focus on unlocking the innovative potential of the enterprise and adequate development of a strategy to capture the market. Strategies of innovative growth from the point of view of long-term prospects and a life cycle of innovative business are analyzed. Management styles that can cause or approach the onset of the organizational crisis of the next stage of innovative business are identified and possible ways of management intervention to prevent negative consequences are suggested. The proposed logic of the strategy of innovative development of the enterprise includes the initial separation of the innovative component and step-by-step branching of goals with the appropriate definition of methods to achieve them at the next level of strategic planning. Discussion. Further research should focus on determining the prerequisites for strategic planning and priorities for innovative development of Ukraine’s economy.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/38458
ISSN: 1993-0240
Розташовується у зібраннях:Вісник ТНЕУ 2020 Випуск 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Свидрук.pdf669.29 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.