Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/38459
Назва: Розвиток бджільництва в Україні; досягнуті успіхи, необхідність маркетингової кооперації в галузі, стратегія медового бізнесу
Інші назви: Development of beekeeping in Ukraine; successes achieved, the need for marketing cooperation in the industry, the strategy of the honey business
Автори: Дудар, Тарас
Dudar, Taras
Ключові слова: бджільництво
мед
маркетингова кооперація
медовий бізнес
ринок меду
експорт
ціна
стандарти якості
beekeeping
honey
marketing cooperation
honey business
honey market
export
price
quality standards
Дата публікації: 2020
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Дудар, Т. Розвиток бджільництва в Україні; досягнуті успіхи, необхідність маркетингової кооперації в галузі, стратегія медового бізнесу [Текст] / Тарас Дудар // Вісник Тернопільського національного економічного університету. – 2020. – Вип. 2. – С. 36-49.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Бджільництво є однією з традиційних і найбільш стародавніх галузей українського сільського господарства, яка займається розведенням бджіл і отриманням від них меду та інших продуктів бджільництва. З давніх-давен для українських селян мед був одним із головних товарів у тогочасній торгівлі та окремим джерелом прибутку. В сучасних умовах бджільництво виконує дуже важливу міжгалузеву багатогранну функцію, оскільки одержаний бджолиний мед і допоміжні продукти бджільництва (маточне молочко, віск, прополіс, бджолину отруту, квітковий пилок) широко використовують у понад 40 галузях промисловості, а також у медицині, скульптурі, живописі. Нині українське бджільництво є тією сферою економічної діяльності, що забезпечує не лише зайнятість населення, а й формує ринок продукції галузі, дає можливість розвивати в цьому виді агробізнес, як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках. Підґрунтям для цього слугує не тільки те, що на частку України припадає близько 6% світового обсягу виробництва меду, а й в тому, що споживчий попит на український мед на світовому ринку динамічно зростає, і в результаті, наша держава увійшла в ТОП-3 найбільших світових експортерів бджолиного меду. Мета дослідження. Є системний аналіз динаміки виробництва і реалізації меду як основного продукту бджільництва в Україні, виявлення основних економіко- екологічних чинників формування попиту на бджолиний мед, обґрунтування стратегічних орієнтирів подальшого розвитку галузі бджільництва для гідної конкуренції на внутрішньому і світовому ринках меду. Результати. Встановлено, що головним ринком збуту для українського меду є країни ЄС, серед яких найбільшими споживачами є Німеччина, Польща. На другому місці після ЄС покупцем продукції вітчизняних пасічників стали США. Вказано, що для розширення експортних квот на постачання меду в країни ЄС, його виходу на нові сегменти світового ринку важливим чинником є впорядкування медового бізнесу. Підкреслено, що із-за нестабільності та існуючих викликів зовнішнього ринку меду, стратегія розвитку вітчизняного бджільництва повинна бути орієнтована не на збільшення кількості бджолосімей і валового виробництва меду, а на більш стабільний внутрішній ринок і сучасні технології доробки меду. Аргументовано доцільність створення кращих умов для реалізації продукції бджільництва малими і середніми сільськогосподарськими виробниками, які в результаті об’єднання ресурсів у кооперативах, отримають можливість застосовувати новітні технології, формувати свої маркетингові канали збуту продукції і тим самим зміцнювати власні позиції на агропродовольчому ринку. Перспективи. Необхідними напрямами подальших наукових досліджень у контексті розвитку бджільництва в Україні є дослідження проблем впорядкування системи медового бізнесу, підвищення якості бджолиного меду, адже саме ці важливі складові заслуговують на особливу увагу в питаннях подальшої адаптації галузі бджільництва до міжнародних стандартів та умов торгівлі. Introduction. Beekeeping is one of the traditional and most ancient branches of Ukrainian agriculture, which is engaged in breeding bees and obtaining from them honey and other beekeeping products. From ancient times for Ukrainian peasants, honey was one of the main goods in the trade of that time and a separate source of profit. In modern conditions, beekeeping performs a very important intersectoral multifaceted function, as the obtained bee honey and beekeeping auxiliary products (royal jelly, wax, propolis, bee venom, pollen) are widely used in more than 40 industries, as well as in medicine, sculpture, painting. Today, Ukrainian beekeeping is a sphere of economic activity that not only provides employment but also forms a market for the industry, gives the opportunity to develop in this type of agribusiness, both domestic and foreign markets. Its foundation is not only the fact that Ukraine accounts for about 6% of world honey production, but also the fact that consumer demand for Ukrainian honey on the world market is growing dynamically, and as a result, our country is in the TOP-3 largest world exporters of bee honey. The aim of the study is a systematic analysis of the dynamics of production and sale of honey as the main product of beekeeping in Ukraine, identification of the main economic and environmental factors shaping the demand for bee honey, substantiation of strategic guidelines for further development of beekeeping for decent competition in domestic and global honey markets. Results. It is established that the main market for Ukrainian honey is the EU countries, among which the largest consumers are Germany and Poland. In second place after the EU, the US became the buyer of domestic beekeepers. It is indicated that in order to expand export quotas for the supply of honey to EU countries, its entry into new segments of the world market, an important factor is the streamlining of the honey business. It is emphasized that due to the instability and existing challenges of the foreign honey market, the strategy of domestic beekeeping should be focused not on increasing the number of bee colonies and gross honey production, but on a more stable domestic market and modern honey processing technologies. It is argued that in order to create better conditions for the sale of beekeeping products by small and medium-sized agricultural producers, which as a result of pooling resources in cooperatives, will be able to use the latest technologies, form their marketing channels and thus strengthen their position in the agricultural food market. Prospects. The study of the honey business system, improving the quality of bee honey are necessary areas of further research in beekeeping in Ukraine, because these important components deserve special attention in further adaptation of the beekeeping industry to international standards and trade conditions.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/38459
ISSN: 1993-0240
Розташовується у зібраннях:Вісник ТНЕУ 2020 Випуск 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Дудар.pdf619.62 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.