Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/39838
Назва: The idea of franchise as a modern concept of enterprise management: the experience of Poland
Автори: Szmitka, Stanisław
Ключові слова: Franchise
enterprise
competition
franchise agreement
franchise system
Дата публікації: 2020
Видавництво: TNEU
Бібліографічний опис: Szmitka, S. The idea of franchise as a modern concept of enterprise management: the experience of Poland [Text] / Stanisław Szmitka // Journal of european economy. – 2020. – Vol. 19, № 2. – Р. 265-282.
Короткий огляд (реферат): Over the years, the franchise has become an attractive model for the sale of products and services, as well as a means of developing the franchisor’s business. Franchising systems around the world have become very popular among franchisees, who receive an already proven cost-effective business model in exchange for payments, purchases and other services from the franchisor. These systems also bring intangible benefits in the form of encouraging the promotion of entrepreneurship in society. Polish franchise legislation has systematic nature and is based on the Civil Code, the Law on Industrial Property, the Law on Combating Unfair Competition, the Law on Protection of Competition and Consumer Rights, the Law on Copyright and Related Rights, European Code of Ethics for Franchising. Taking into account the legal regulations, the mechanism of the Polish model of franchising is revealed and the newest forms of its use in business activity are distinguished.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/39838
Розташовується у зібраннях:Журнал європейської економіки Том 19 (№2) Червень 2020

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
SZMITKA.pdf208.62 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.