Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/4335
Назва: Молодь як об'єкт ювенологічних досліджень
Інші назви: Youth as the object of youthful researches
Автори: Болтівець, Сергій
Boltivets, Serhiy
Ключові слова: молодь як психологічна категорія
об’єкт дослідження
методологічне обґрунтування
ювенологія
вчинковий підхід
суб’єкт саморуху
самоздійснення особистості
молодіжна самосвідомість
youth
object of research
methodological underpinning
youth studies
behaviour approach
subject of self-promotion
self-realization of personality
youth self-awareness
Дата публікації: 2015
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Болтівець, С. Молодь як об'єкт ювенологічних досліджень [Текст] / Сергій Болтівець // Психологія і суспільство. - 2015. - № 4. - C. 94-106.
Короткий огляд (реферат): В статті обґрунтована методологія наукових досліджень, яка своїм об’єктом обирає молодь, визначаючи цим самим її онтологічну суб’єктність. Висвітлюються вікові та ідентифікаційні ознаки молодших і старших поколінь у перехідній єдності філогенезу, внутрішнього і зовнішнього сприймання фізичного і психологічного вікових груп, інших взаємозумовлених властивостей цілісного об’єкта як кожного з окреслених наукових підходів, так і їхньої єдності. Подано комплексне міждисциплінарне розуміння об’єкта в дослідженнях молоді з соціології, психології, біології, історії та інших наук, що позначається поняттями “ювентологія”, “ювенологія”, “юнологія”. Розкриті механізми перебігу взаємостосунків у молодіжному середовищі, що регулюють трансформацію суспільних уявлень, стерео-типів та установок, забезпечуючи актуальні досвідні періоди наступних етапів життя людини здобутками молодіжної субкультури. Аргументовано методологічну позицію, згідно з якою молодь є суб’єктом саморуху, що визначає сутність її характеристики як об’єкта дослідження, вчинковий підхід до характеристики молоді як предмета детального вивчення, котрий передбачає як інклюзію у суб’єкт-суб’єктній взаємодії, так і суб’єктність саморуху до самоздійснення юнаків і дівчат. Розкрито зміст фундаментальної гіпотези стосовно сутності феномену духовності молоді як об’єкта людинознавчого дослідження, основні положення теорії самосвідомості особистості, які спричиняють ціложиттєву зорієнтованість конструктів молодіжної самосвідомості. The article deals with the methodology of scientific research that has chosen the youth as its object and thereby determined its ontological subjectness. The methodological underpinning includes dominant subject-object dichotomy, reflection of the subject in the object and reflection of the object in the methodological theory of subject research; a young person and young people as the embodiment of the common image of young people; the youth as a common age feature and identification features of the younger and older generations in the transitional unity of phylogenesis, the internal and external perception of the physical and psychological age and other interdependent characteristics of a entire object as each of the mentioned approaches as well as their unity. There has been clarified the comprehensive interdisci-plinary understanding of the object in sciences as sociology, psychology, biology, history and the other that is defined by the following term as “youth studies”. There has been also discovered the mechanisms of social procedurality that controls the transformation of public insights, stereotypes and attitudes, providing important experience periods for the forthcoming stages of human life; the achievements of youth subcultures, the main characteristics inherent to the formation of the youth as the object of research. There has been proved the methodological position, according to which the young people are a subject of the self-promotion that defines the essence of its characteristics as the object of research; behaviour approach to the characteristics of the youth as the object of research, which stipulates the inclusion into subject-to subject interaction as well as subjectivity of self-promotion for self-realization of the young person. There has been highlighted the methodological approaches that are crucial in research of the characteristics of the youth for self-realization of the young person. There has been brought out the content of fundamental hypotheses which concerns the entity of spirituality phenomenon of the youth as the object of human study, the main conditions of personality consciousness theory that determines the wholelife orientinedness of youth self-awareness developers.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/4335
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2015. - № 4 (62)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Болтівець С..pdf518.73 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.