Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/7433
Назва: Методологічне обґрунтування багаторівневості парадигмальних досліджень у соціальній психології
Автори: Фурман, Анатолій Васильович
Ключові слова: методологія, методологування, парадигма, псевдопарадигма, сфера психології, соціальна психологія, філософська методологія, парадигмальне дослідження, ґенеза психологічного знання, соціально-психологічне знання, парадигмальна дослідницька карта, метатеорія, метапарадигма, онтологія, феноменологія, епістемологія, гносеологія, метаметодологія, синкретизм, теоцентризм, модернізм, постмодернізм, пост-постмодернізм, позитивізм, критицизм, конструктивізм, методологізм, методологічна рефлексія, системо-миследіяльнісна методологія, миследіяльність, методологічна робота, вітакультурна метапарадигма, світоглядні універсалії, типологізація, парадигмально-дослідницька методологія, природничо-наукова психологія, гуманістична психологія, канонічна психологія, метод учинкової діалектики, емпірична, діалогічна, теоретична і метатеоретична методологеми, міжпарадигмальний діалог
Дата публікації: 2012
Видавництво: Психологія і суспільство, 2012, №4, С. 78-125, ТНЕУ
Короткий огляд (реферат): Із позицій сучасної філософської і загальнонаукової методології різнобічно аргументована евристичність багаторівневих парадигмальних досліджень, що здійснюються науковими групами і колективами, та обґрунтовані реалістичні класи і типи парадигм соціально-психологічного пізнання, які дають змогу повнопанорамного холістичного розуміння соціальної дійсності і людини в мережеві її зв’язків і стосунків з іншими навколишніми. Зокрема, відрефлексовані переваги та обмеження концепції парадигми у проекції на особливості вказаного пізнання, доведена доцільність парадигмальних досліджень і виявлені їх сутнісні ознаки у сфері сьогоденного соціально-психологічного дискурсу, аналітично окреслена ґенеза метапарадигм психологічного знання в контексті епістемологічної перспективи філософування, за чітко визначеним набором критеріальних ознак створена типологія дослідницьких методологій, що актуально та потенційно наявні у сучасній соціальній психології, здійснений методологічний аналіз класифікаційних і типологічних моделей різнорівневого уможливлення парадигмальних пошукувань у психології соціальних систем. Уведений у науковий обіг концепт “парадигмальна карта”, що охоплює ідеальний зміст того, у який спосіб картографується соціально-психологічна дійсність з допомогою теоретичних, онтологічних, епістемологічних та метатеоретичних засад виконання низки функцій та сутнісних ознак парадигмально сформатованої дослідницької діяльності окремого наукового співтовариства на певному історичному етапі розвитку психології як науки і в її конкретному соціокультурному контексті. Розкрита евристичність полі- та метапарадигмальних досліджень, що належать до найскладнішого виміру прикладного філософування – метадослідницької методології, предметом якої є інші версії (схеми, моделі, програми) як методологічних розвідок і розробок, так і оргдіяльнісних та імітаційно-ігрових форм професійного методологування, що актуалізують проблемно-модульну миследіяльність науковця у часопросторі перебігу його думки-комунікації з іншими представниками інтелектуальної еліти.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/7433
ISSN: 1810-2131
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
4_2012.pdf1.06 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.