Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/11214
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Письменний, Віталій Валерійович | - |
dc.contributor.author | Палац, Христина Петрівна | - |
dc.date.accessioned | 2017-02-03T08:26:08Z | - |
dc.date.available | 2017-02-03T08:26:08Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Письменний В.В. Сучасні виклики системи фінансового вирівнювання територій: досвід України і скандинавських країн / В.В. Письменний, Х.П. Палац // Вісник Запорізького національного університету. Серія «Економічні науки». – 2014. – №3. – С. 112–122 | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/11214 | - |
dc.description.abstract | Вироблено науково теоретичні та практичні підходи до пошуку ефективної системи фінансового вирівнювання територій. Доведено, що причинами незадовільного стану відсталих регіонів в Україні є низький рівень фінансової самостійності місцевої влади, недосконалість порядку розрахунку міжбюджетних трансфертів, невідповідність між доходами і видатками місцевих бюджетів. Проведено аналіз показників, які характеризують необхідність фінансового вирівнювання територій, враховуючи особливості їх географічного розташування, демографічну складову населення та стан соціально-економічного розвитку. Обґрунтовано вади чинної системи розподілу дохідних і видаткових повноважень між органами державної влади та місцевого самоврядування, обумовлені надмірною централізацією фінансових ресурсів у руках держави. Вивчено досвід скандинавських країн, що характеризується тісним співробітництвом різних рівнів влади й активною державною політикою з подолання фіскальних дисбалансів. Проаналізовано датську систему фінансового вирівнювання територій, яка передбачає вирівнювання потреб у видатках. З’ясовано, що на відміну від Данії, норвезька система спирається на обсяги податкових надходженнях до бюджетів, базовими з яких є податки на доходи, природні ресурси і багатство. Досліджено практику подолання фіскальних дисбалансів у Швеції, де передумовою ефективного функціонування системи фінансового вирівнювання територій є високий рівень децентралізації державної влади та фінансової самостійності місцевої влади. Визначено недоліки державної політики фінансового вирівнювання територій в Україні та запропоновано заходи з її вдосконалення, спрямовані на покращення фінансового стану відсталих регіонів. Запропоновано сконцентрувати подальші наукові пошуки на оцінці ефективності використання інструментів для подолання фіскальних дисбалансів. | uk_UA |
dc.subject | система фінансового вирівнювання територій | uk_UA |
dc.subject | доходи і видатки місцевих бюджетів | uk_UA |
dc.subject | міжбюджетні трансферти | uk_UA |
dc.subject | фіскальні дисбаланси | uk_UA |
dc.title | Сучасні виклики системи фінансового вирівнювання територій: досвід України і скандинавських країн | uk_UA |
dc.title.alternative | Current challenges of the system of financial equalization of territories: experience of Ukraine and Scandinavian countries | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Статті |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Стаття - Письменний-Палац - Сучасні виклики системи фінансового вирівнювання територій досвід України і скандинавських країн (2014).pdf | 195.19 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.