Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/11925
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБілецька, Ірина Мирославівна-
dc.date.accessioned2017-02-06T12:43:04Z-
dc.date.available2017-02-06T12:43:04Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/11925-
dc.description.abstractThe article analyzes the economic bases of hotel industry enterprises. The main approaches to costs classification and pricing of hotel services are investigated. It proves that appropriate costs classification and costs accounting are essential for service costs analysis and planning. They are also essential for identifying the sources of cost savings and creating the competitive prices. The article analyses international experience and domestic practice in hotel services pricing. Such comparative analysis helps to single out the key differences in pricing mechanism. The approaches to revenue management and hotel profitability management on the basis of gross revenue structure are analysed also.uk_UA
dc.publisherЛьвівська комерційна академіяuk_UA
dc.subjecthotel, hotel expenses, hotel profit, hotel profitability, hotel breakeven point, operating leverage and hotel financial safety margin.uk_UA
dc.titleЕкономічні основи діяльності підприємств готельного господарстваuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Torhivlya_komerts_pidpryyemnytstvo17.pdf6.99 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.