Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/25067
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГайда, Юрій Іванович-
dc.contributor.authorСліпченко, Тетяна Олександрівна-
dc.date.accessioned2017-12-14T17:47:27Z-
dc.date.available2017-12-14T17:47:27Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationГайда Ю.І., Сліпченко Т.О. Сегментація ринку стоматологічних послуг за географічним принципом. Економічний аналіз. Тернопіль : Видавничо-поліграфічний центр Тернопільського національного економічного університету «Економічна думка», 2017. Том 27. № 1. С. 18–27.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/25067-
dc.description.abstractВступ. Підкреслено роль і значення сегментації ринку як методології та інструментарію ринкових досліджень. Висвітлено практичну і теоретичну значущість досліджень ринку стоматологічних послуг в Україні та зазначено про обмеженість наукових розвідок, які присвячені сегментуванню цього ринку. Мета. Метою дослідження є проведення сегментації ринку стоматологічних послуг України за географічним принципом у розрізі адміністративно-територіальних одиниць (областей, АР Крим та м. Києва та м. Севастополя). Метод. У дослідженні застосовано методи багатомірного аналізу, а саме кластерний аналіз (k-means сlustering) та багатомірного шкалування (multidimensional scaling). Результати. У результаті географічного сегментування стоматологічного ринку України визначено 9 кластерів, які об’єднують адміністративно-територіальні одиниці з подібними показниками кадрової забезпеченості стоматологічної інфраструктури (за кількістю стоматологів в державних і приватних клініках та кабінетах, укомплектованістю стоматологічних установ фахівцями). Найкращим кадровим забезпеченням стоматологічних установ характеризується кластер, який об’єднує Івано-Франківську та Харківську обл. Найнижча забезпеченість фахівцями державних стоматологічних установ спостерігається в Запорізькій обл., приватних – у Волинській, Донецькій, Одеській та Чернігівській обл. Аналогічними методами визначено 7 груп областей та міст України за рівнем поточного та відкладеного попиту, що визначався на основі питомого показника відвідувань дорослими пацієнтами стоматологічних установ, кількості повторних візитів, потреби в cтоматологічній санації як дорослих споживачів, так і дітей. Найвищий відсоток населення, яке потребує санації (тобто споживачів стоматологічних послуг з відкладеним попитом), характерний для Закарпатської обл. та м. Києва, а найменше їх у географічному сегменті, що містить Запорізьку, Херсонську, Луганську обл. та м.Севастополь. Для Миколаївської обл. характерним є досить значний відкладений попит на стоматологічні послуги, водночас поточний попит − незначний і здебільшого забезпечується повторним відвідуванням стоматологічних закладів одними ж і тими пацієнтами. Introduction. The role and importance of market segmentation as a methodology and tools for market research is emphasized. The importance of practical and theoretical studies of dental services market in Ukraine is highlighted. The limitation of scientific studies that focus on segmenting the market is indicated. Purpose. The research aims is conduct the segmentation of dental services market of Ukraine according to the geographical breakdown of administrative units (regions, Crimea, Kyiv and Sevastopol). Method. The multivariate analysis methods have been applied in this study. Those are cluster analysis (k-means clustering) and multidimensional scaling. Results. As a result of the geographical segmentation of the dental market of Ukraine 9 clusters are allocated. They combine administrative units with similar indicators of dental personnel security infrastructure (the number of dentists in the public and private clinics and offices, staffing agencies dental specialists). The best dental staffing agencies are in the cluster that integrates Ivano-Frankivsk and Kharkiv region. The lowest number of experts in dental public establishments can be observed in Zaporizhzhya region. As for the private dental establishments the lowest number of professionals can be observed in Volyn, Donetsk, Odessa and Chernihiv regions. With the help of similar methods 7 groups of regions and cities of Ukraine according to the level of current and deferred demand have been defined. It has been determined on the basis of the specific rate of dental visits of adults to dental institutions, the number of their repeated visits, the need for dental sanation of adults and children. The highest percentage of the population that needs sanation (i.e. a number of consumers of dental services with postpond demand) is typical for the Transcarpathian region and for Kyiv. The smallest number of consumers of dental services with pent-up demand is in their geographical segment, which includes Zaporizhzhya, Kherson, Luhansk region and Sevastopol. Mykolaiv region is characterized by a very significant postpond demand for dental services, while the current demand is minor and mainly ensured by repeated visits to dental institutions by one and the same patientuk_UA
dc.subjectdental services market; market segmentation; personnel support of dental establishments; facilities; current and postponed demand for dental servicesuk_UA
dc.subjectринок стоматологічних послуг; сегментування ринку; кадрове забезпечення стоматологічних закладів; поточний та відкладений попит на стоматологічні послугиuk_UA
dc.titleСЕГМЕНТАЦІЯ РИНКУ СТОМАТОЛОГІЧНИХ ПОСЛУГ В УКРАЇНІ ЗА ГЕОГРАФІЧНИМ ПРИНЦИПОМuk_UA
dc.title.alternativeSEGMENTATION OF DENTAL SERVICES MARKET ACCORDING TO A GEOGRAPHICAL PRINCIPLE IN UKRAINEuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
124_C_16.pdf923.36 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.