Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/2632
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПисьменний, Віталій-
dc.contributor.authorPysmennyi, Vitaliy-
dc.date.accessioned2016-09-09T09:18:03Z-
dc.date.available2016-09-09T09:18:03Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationПисьменний, В. Забезпечення соціальної справедливості в оподаткуванні нерухомості [Текст] / Віталій Письменний // Вісник Тернопільського національного економічного університету. - 2015. - Вип. 3. - С. 53-61.uk_UA
dc.identifier.issn1993-0240-
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/2632-
dc.description.abstractЗ’ясовано роль податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у формуванні доходів місцевих бюджетів України. Встановлено, що особливо гостро проблема оподаткування нерухомості постала із необхідністю втілення заходів фінансової децентралізації, які передбачали передачу місцевій владі видаткових повноважень та забезпечення її достатніми фінансовим ресурсами. Утім, через вузьку базу оподаткування, широкий перелік податкових пільг, низькі податкові ставки йому так і не вдалося стати бюджетоутворюючим податковим платежем. Визначено недоліки механізму справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, пов’язані з його невідповідністю принципу соціальної справедливості оподаткування. Розглядаючи оподаткування нерухомості з прагматичної точки зору, обґрунтовано основні фактори, які можуть викликати суспільне невдоволення, передусім, у малозабезпечених громадян. Проаналізовано зміни в елементах оподаткування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у новій редакції Податкового кодексу України, які можуть його ідентифікувати із зарубіжними аналогами. До них віднесено розширення бази оподаткування за рахунок включення загальної площі об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, звуження переліку податкових пільг для різних типів об’єктів оподаткування, корегування податкової ставки незалежно від виду нерухомості та її площі. Вироблено критеріальні вимоги щодо звільнення від оподаткування житлової та нежитлової нерухомості соціально незахищених верств населення. Зокрема, платники податку повинні дійсно відноситися до таких осіб; для них податкові зобов’язання не мають перевищувати 10% річної суми прожиткового мінімуму; площа житлової нерухомості, яка припадає на одного мешканця житлового приміщення, повинна становити не менше рівня середньої забезпеченості загальної площі. Запропоновано усунути в Податковому кодексі України законодавчі колізії механізму справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з метою забезпечення соціальної справедливості оподаткування. Обґрунтовані зміни дадуть змогу перетворити даний платіж на потужний інструмент фінансової бази органів місцевого самоврядування.uk_UA
dc.publisherЕкономічна думкаuk_UA
dc.subjectжитлова та нежитлова нерухомістьuk_UA
dc.subjectподаток на нерухоме майно відмінне від земельної ділянкиuk_UA
dc.subjectпринцип соціальної справедливості оподаткуванняuk_UA
dc.subjectсоціально незахищені верстви населенняuk_UA
dc.titleЗабезпечення соціальної справедливості в оподаткуванні нерухомостіuk_UA
dc.title.alternativeSocial justice in realty taxationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Вісник ТНЕУ 2015 Випуск 3

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Письменний В..pdf473.33 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.