Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/2642
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМарчук, Анна-
dc.contributor.authorMarchuk, Anna-
dc.date.accessioned2016-09-09T12:10:31Z-
dc.date.available2016-09-09T12:10:31Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationМарчук, А. Адміністративно-територіальна реформа як передумова бюджетної децентралізації [Текст] / Анна Марчук // Вісник Тернопільського національного економічного університету. - 2015. - Вип. 4. - С. 30-39uk_UA
dc.identifier.issn1993-0240-
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/2642-
dc.description.abstractЗдійснено дослідження сучасного стану та проблемних аспектів реалізації адміністративно-територіальної реформи в Україні як організаційної передумови для ефективного управління розвитком територіальних громад у контексті децентралізації. У процесі наукового пошуку розкрито зміст категорії “бюджетна децентралізація”, визначено її основну мету та функціональне призначення. Висвітлено взаємозв’язок просторової, організаційно-функціональної, фінансово- економічної та управлінської складових реформування бюджетної системи України. На основі опрацювання підходів, запропонованих практиками із реалізації відповідної реформи, виділено основні етапи децентралізації, обґрунтовано роль кожної складової. Підкреслено важливість просторової організації влади у процесі бюджетної децентралізації. Обґрунтовано необхідність укрупнення територіальних громад з метою формування спроможних адміністративно-територіальних одиниць із достатньою фінансовою базою. Здійснено аналіз організаційно-правових умов бюджетної децентралізації на основі опрацювання вітчизняних нормативно-правових актів у сфері адміністративно-територіальної реформи. Визначено причинно-наслідковий зв’язок між передачею територіальним громадам повноважень, підкріплених адекватним фінансовим ресурсом, та сталим соціально-економічним розвитком відповідних територій. Проведено моніторинг інституційного забезпечення процесу бюджетної децентралізації в Україні. Поглиблено теоретичні засади та здійснено оцінку діючої практики формування об’єднаних територіальних громад на предмет її відповідності діючому законодавству та міжнародним стандартам. Розглянуто особливості реформування адміністративно-територіального устрою за кордоном та виділено принципи об’єднання територіальних громад на сучасному етапі бюджетної децентралізації в Україні. На основі дослідження зарубіжного досвіду децентралізації влади та бюджетної системи обґрунтовано, що підвищення прозорості реформи, залучення громадськості до управління фінансами територій,проведення просвітницьких та консультативних заходів спільно із органами влади, працівниками бюджетної сфери, засобами масової інформації та населенням сприяє зростанню довіри суспільства до змін та формуванню позитивного сприйняття та підтримки реалізації реформи. Обґрунтовано, що ефективний перебіг адміністративно-територіальної реформи як перший етап бюджетної децентралізації сприятиме подальшому розвитку системи місцевого самоврядування на базовому рівні та зростанню якості життя й добробуту населення.uk_UA
dc.publisherЕкономічна думкаuk_UA
dc.subjectдецентралізаціяuk_UA
dc.subjectадміністративно-територіальна реформаuk_UA
dc.subjectтериторіальна громадаuk_UA
dc.subjectоргани місцевого самоврядуванняuk_UA
dc.subjectмісцеві бюджетиuk_UA
dc.subjectфінансова спроможністьuk_UA
dc.titleАдміністративно-територіальна реформа як передумова бюджетної децентралізаціїuk_UA
dc.title.alternativeAdministrative-territorial reform as a precondition of budget decentralizationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Вісник ТНЕУ 2015 Випуск 4

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Марчук А..pdf376.35 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.