Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/2646
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Заклекта-Берестовенко, Олена | - |
dc.contributor.author | Іванова, Анна | - |
dc.contributor.author | Zaklekta-Berestovenko, Olena | - |
dc.contributor.author | Ivanova, Anna | - |
dc.date.accessioned | 2016-09-09T12:44:16Z | - |
dc.date.available | 2016-09-09T12:44:16Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Заклекта-Берестовенко, О. Проблема децентралізації бюджетних повноважень в теорії і практиці [Текст] / Олена Заклекта-Берестовенко, Анна Іванова // Вісник Тернопільського національного економічного університету. - 2015. - Вип. 4. - С. 74-83. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 1993-0240 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/2646 | - |
dc.description.abstract | Доведено необхідність здійснення бюджетної децентралізації в контексті досягнення оптимальності пропорцій перерозподілу фінансових ресурсів держави. З’ясовано сутність поняття “децентралізація” згідно з різними економічними концепціями та зроблено висновок про те, що децентралізація передбачає передачу певної частини повноважень від вищого рівня влади до нижчих рівнів. Запропоновано авторське визначення терміна “децентралізація бюджетних повноважень” як делегування повноважень у сфері формування та використання фінансових ресурсів від центральних органів влади до органів місцевої влади зі збереженням фінансової відповідальності. Проведено ретроспективний аналіз процесів децентралізації державного управління та фінансових ресурсів у європейських країнах. Розглянуто праці провідних вітчизняних та зарубіжних науковців стосовно дослідження процесів децентралізації та виділено основні характерні риси останніх. Обґрунтовано економічний зміст бюджетного федералізму як механізму узгодження інтересів учасників бюджетного процесу. Здійснено аналіз основних теорій бюджетного федералізму з точки зору можливостей їх застосування в сучасних умовах, а саме: позитивну та нормативну. Суть нормативної теорії полягає у дослідженні розподілу управлінських функцій між різними рівнями влади. Позитивна теорія бюджетного федералізму передбачає не лише розподіл повноважень між різними рівнями влади, але й визначення оптимального рівня податкового навантаження на фінансово автономні регіони, які конкурують між собою. Виділено основні складові бюджетного федералізму, а саме: 1) чітке розмежування повноважень між рівнями влади; 2) урегулювання вертикальних та горизонтальних дисбалансів за допомогою системи міжбюджетних трансфертів; 3) наділення відповідних рівнів влади достатніми обсягами фінансових ресурсів. Досліджено окремі положення теорії бюджетної децентралізації Ч.Тібо, В. Оутса та Р . Масгрейва. Визначено головні переваги та можливі недоліки здійснення децентралізації бюджетних повноважень. Доведено, що децентралізація бюджетних повноважень сприятиме підвищенню ефективності використання фінансових ресурсів держави та оперативності у прийнятті рішень територіального значення. | uk_UA |
dc.publisher | Економічна думка | uk_UA |
dc.subject | децентралізація | uk_UA |
dc.subject | бюджетні повноваження | uk_UA |
dc.subject | бюджетна деценралізація | uk_UA |
dc.subject | бюджетний федералізм | uk_UA |
dc.subject | суспільні блага | uk_UA |
dc.subject | фінансові ресурси | uk_UA |
dc.title | Проблема децентралізації бюджетних повноважень в теорії і практиці | uk_UA |
dc.title.alternative | The problem of decentralization of budgetary authority: theory and practice | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Вісник ТНЕУ 2015 Випуск 4 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Заклекта -Берестованко О..pdf | 388.8 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.