Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/27715
Назва: Cooperation on the World Tourist Market Under Globalization
Автори: Kuzmin, Оleh
Hayduk, Аnna
Ключові слова: Airlines
cooperation
cooperative society
franchising system
globalization
hotel concern
internationalization
strategic alliance
tourism
tourist agency
Дата публікації: 2007
Видавництво: TNEU
Бібліографічний опис: Kuzmin, О. Cooperation on the World Tourist Market Under Globalization [Text] / Оleh Kuzmin, Аnna Hayduk // Journal of european economy. - 2007. - Vol. 6, № 2. - P. 137-150.
Короткий огляд (реферат): The article is devoted to investigation of the different approaches to treat- ment of the «globalization» concept in tourism: first, globalization as a synonym for «internationalization» and second, globalization as one of four foreign expan- sion strategies of tourist enterprises. The authors analyze the processes of co- operation on the world tourist market in the hotel sphere, sphere of passenger air transfers and sphere of tourist services sales. The authors establish basic tendencies in the functioning of cooperative societies, strategic alliances and franchising systems under conditions of globalization. The authors conclude that already today high on the agenda come the new forms of cooperation, such as virtual networks of cooperative societies: from computer reservation systems – to virtual tourist bureaus and tour operators. However, systems of tourist ser- vices demand new forms of international cooperation – the cooperation between tourist ministries and tourist businesses and unions.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/27715
Розташовується у зібраннях:Журнал європейської економіки Том 6 (№2) Червень 2007

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kuzmin.PDF212.85 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.