Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/28007
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorWerner, Jan-
dc.date.accessioned2018-04-12T10:59:07Z-
dc.date.available2018-04-12T10:59:07Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationWerner, J. Educational Finance in Western Europe: Some Experiences from a Tangled Web [Text] / Jan Werner // Journal of european economy. - 2009. - Vol. 8, № 3. - P. 256-270.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/28007-
dc.description.abstractEducation is one of the most important services provided by public governments in almost every country worldwide. However, the most important cross-country observations about education – like the PISA report by the OECD or the TIMSS by the IEA – focus only on international benchmarks to compare the knowledge capacity of pupils. This paper provides a general overview of the different forms how education expenditures are financed in ten European countries. We observe the educational system in Austria, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Spain, Sweden, Switzerland and the United Kingdom and point out the similarities and national distinctions.uk_UA
dc.publisherTNEUuk_UA
dc.subjectIntergovernmental transfersuk_UA
dc.subjecteducational financeuk_UA
dc.subjectAustriauk_UA
dc.subjectBelgiumuk_UA
dc.subjectDenmarkuk_UA
dc.subjectFranceuk_UA
dc.subjectGermanyuk_UA
dc.subjectItalyuk_UA
dc.subjectSpainuk_UA
dc.subjectSwedenuk_UA
dc.subjectSwitzerlanduk_UA
dc.subjectUnited Kingdomuk_UA
dc.titleEducational Finance in Western Europe: Some Experiences from a Tangled Webuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Журнал європейської економіки Том 8 (№3) Вересень 2009

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Werner.PDF182.5 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.