Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/28924
Назва: Фінансовий супермаркет як складова моделі системи підвищення якості надання фінансових послуг
Інші назви: Financial supermarket as a complex models of the system of improving quality of financial services
Автори: Костецький, Володимир
Бутов, Андрій
Kostetskyy, Volodymyr
Butov, Andriy
Ключові слова: інтегровані фінансові посередники
фінансовий супермаркет
банки
страхові компанії
фінансові установи
integrated financial intermediaries
financial supermarkets
banks
insurance companies
financial institutions
Дата публікації: 2017
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Костецький, В. Фінансовий супермаркет як складова моделі системи підвищення якості надання фінансових послуг [Текст] / Володимир Костецький, Андрій Бутов // Світ фінансів. - 2017. - Вип. 3. - С. 60-72.
Короткий огляд (реферат): Визначено тенденції розвитку фінансових посередників в умовах глобалізації, на цій підставі обґрунтовано чинники, що обумовлюють трансформацію їх функціонального призначення. Проведено аналіз та систематизацію теоретичних і практичних аспектів, пов’язаних з оцінкою перспектив фінансових супермаркетів, порівняно з традиційними методами реалізації фінансових послуг. Визначено переваги і недоліки функціонування фінансових супермаркетів та основні бар’єри, що гальмують значне їх поширення на фінансовому ринку України. Introduction. The problems of efficient functioning of financial intermediaries in general and integrated financial intermediaries – financial supermarkets in particular, which are created as a result of integration-convergent processes in order to expand the spectrum of financial services, are today topical issues that should be in the field of scientific research. Purpose. Finding out the place of financial supermarkets among financial intermediaries operating in the financial market and the theoretical substantiation of their role in building a model of the system for improving the quality of financial services.Results. The tendencies of development of financial intermediaries in the conditions of globalization are determined and on this basis the factors, which determine the transformation of their functional purpose, are substantiated. The analysis and systematization of theoretical and practical aspects connected with the estimation of prospects of financial supermarkets in comparison with traditional methods of realization of financial services is carried out. The ad- vantages and disadvantages of functioning of financial supermarkets and the main barriers that hinder their proliferation on the financial market of Ukraine are determined. Conclusion. Financial supermarket is a new form of distribution of financial services that meets the economic and technological requirements of the modern world. Principal features that distinguish it from other financial intermediaries give it a number of competitive advantages. However, domestic realities show the existence of a large number of barriers that impede the creation and development of financial supermarkets in Ukraine. Overcoming them will allow the expansion of the market of integrated financial intermediaries and lead to the development of new forms of functioning of financial capital.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/28924
ISSN: 1818-5754
Розташовується у зібраннях:Світ фінансів Випуск 3 2017 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Костецький.pdf315.56 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.