Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/28982
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГуцал, Ігор-
dc.contributor.authorHutsal, Ihor-
dc.date.accessioned2018-05-25T09:15:44Z-
dc.date.available2018-05-25T09:15:44Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationГуцал, І. Удосконалення взаємодії малих та середніх підприємств і банків у кредитних взаємовідносинах [Текст] / Ігор Гуцал // Світ фінансів. - 2018. - Вип. 1. – С. 95-103.uk_UA
dc.identifier.issn1818-5754-
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/28982-
dc.description.abstractОкреслено напрямки взаємодії малих і середніх підприємств з банками. Акцентовано увагу на взаємовигідному співробітництві цих суб’єктів ринкової економіки, з огляду мотиваційності та взаємообумовленості їх взаємовідносин. Доведено, що взаємодія МСП і банків здійснюється взаємним впливом їх у процесі обміну ресурсів та зобов’язань у межах фінансових контрактів. Така взаємодія базується на виробничій необхідності, фінансовій можливості й економічній доцільності. Introduction. The article outlines the directions of interaction of SMEs with banks, attention is focused on mutually beneficial cooperation of entities market economy because of the interdependence of their relationship. It is confirmed that the interaction between SMEs and banks in the process of financial intermediation is carried out by mutual influence that happens within the existing communications and is accompanied by the exchange of resources and their obligations based on operational needs and financial capabilities and economic feasibility. Purpose. For effective collaboration and interaction between SMEs and banks it is necessary to implement the motivational principles at the regional level through the development of market infrastructure. On the first phase should be solved the problem of matching supply and demand of credit resources, mainly through refinancing of banks according to the needs of SMEs. Results. The next phase requires implementation of customer-oriented strategy of SMEs’ needs on the part of banks by systematization and standardization of banking products. Ideal variants for meeting the needs of SME banking products – are special loan programs, which are clustered approaches indeed. Conclusion. It is proved that the interaction of SMEs and banks is carried out by mutual influence between them in the process of sharing resources and obligations within financial contracts. Such interaction is based on operational needs and financial possibilities, economic expediency.uk_UA
dc.publisherТНЕУuk_UA
dc.subjectвзаємовідносиниuk_UA
dc.subjectкредитне забезпеченняuk_UA
dc.subjectмалі та середні підприємстваuk_UA
dc.subjectбанкиuk_UA
dc.subjectкредитиuk_UA
dc.subjectinterrelationshipsuk_UA
dc.subjectinteractionuk_UA
dc.subjectsmall and medium enterprisesuk_UA
dc.subjectbanksuk_UA
dc.subjectloansuk_UA
dc.titleУдосконалення взаємодії малих та середніх підприємств і банків у кредитних взаємовідносинахuk_UA
dc.title.alternativeImproving the interaction of small and medium-sized enterprises with banks in the process of credit interrelationsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Світ фінансів Випуск 1 2018 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Гуцал.pdf427.83 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.