Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/2998
Назва: Основні парадигми освіти та їх сутнісна характеристика
Інші назви: The basic paradigm of education and their intrinsic characteristics
Автори: Крисоватий, Андрій
Krysovatyi, Andriy
Ключові слова: парадигма
наукова революція
дисциплінарна матриця
педагогіка
освіта
освітній простір
педагогічна парадигма
парадигма освіти
науково-технократична парадигма
езотерична парадигма
гуманітарна парадигма
вітакультурна парадигма
paradigm
scientific revolution
disciplinary matrix
pedagogic
education
educational space
pedagogic paradigm
the paradigm of education
scientific and technocratic paradigm
esoteric paradigm
humanitarian paradigm vitacultural paradigm
Дата публікації: 2015
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Крисоватий, А. Основні парадигми освіти та їх сутнісна характеристика [Текст] / Андрій Крисоватий // Психологія і суспільство. - 2015. - № 1. - С. 114-121.
Короткий огляд (реферат): У статті подано результати наукового пошукування щодо теоретико-критичного осмислення методологічної концепції' парадигми в інтелектуальній проекції на сферу сучасної освіти. Дослідження презентує сутнісні відмінності наявних у педагогічних дискурсах понять”педагогічна парадигма” і “парадигма освіти” та обґрунтовує логіко-змістовий формат коректного вжитку відповідних дефініцій. Виділено й охарактеризовано чотири основні парадигми освіти в історії людства (науково-технократична, езотерична, гуманітарна, вітакультурна), котрі опираються на чітко визначену структуру парадигми (за концепцією Т. Куна) як взаємодоповнення таких параметрів-приписів: 1) цілі, настановлення і цінності, 2) коло проблем і методів їх розв’язання, 3) набори передумов і 4) дисциплінарна матриця. The article presents the results of scientific searches on theoretical and critical thinking methodological concept of paradigm in the intellectual projection on sphere of modern education. The research presents the essential differences existing in pedagogical discourse notions like “pedagogical paradigm” and “paradigm of education” and justifies logical and semantic format of correct use of these definitions. Distinguished and described four basic paradigm of education in human history (scientific and technocratic, esoteric, humanitarian, vitacultural) which are based on the clearly defined structure of paradigm (T. Kuhn concept) as a complementary of basic parameters and prescribing: 1) the goals, instruction and values; 2) the range of problems and metho ds of their solution; 3) sets of preconditions and 4) disciplinary matrix.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/2998
ISSN: 1810-2131
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2015. - № 1 (59)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Крисоватий А..pdf543.28 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.