Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/33690
Назва: Аналізування розвитку навчально-наукової діяльності закладів вищої освіти
Інші назви: Analysis of development of educational and scientific activity of higher education establishments
Автори: Бублик, Мирослава Іванівна
Дуляба, Наталія Іванівна
Петришин, Наталія Ярославівна
Дрималовська, Христина Василівна
Bublyk, Myroslava Ivanivna
Duliaba, Natalia Ivanivna
Petryshyn, Natalya Yaroslavivna
Drymalovska, Khrystyna Vasylivna
Ключові слова: навчально-наукова діяльність
заклади вищої освіти
вища освіта
розвиток
educational and scientific activity
institutions of higher education
higher education
development
Дата публікації: 2018
Видавництво: Тернопільський національний економічний університет
Бібліографічний опис: Бублик, М. І. Аналізування розвитку навчально-наукової діяльності закладів вищої освіти / Мирослава Іванівна Бублик, Наталія Іванівна Дуляба, Наталія Ярославівна Петришин, Христина Василівна Дрималовська // Економічний аналіз: зб. наук. праць / Тернопільський національний економічний університет; редкол.: О. В. Ярощук (голов. ред.) та ін. – Тернопіль: Видавничо-поліграфічний центр Тернопільського національного економічного університету «Економічна думка», 2018. – Том 28. – № 1. – С. 30-39. – ISSN 1993-0259.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Національною доктриною розвитку освіти в Україні визначено, що освіта повинна стати стратегічним ресурсом поліпшення добробуту людей, забезпечення національних інтересів, зміцнення авторитету і конкурентоспроможності держави на міжнародній арені. Проте стан та тенденції змін в освіті, насамперед у вищій, недостатньо відповідають вимогам суспільства та держави. Глобалізація, інноваційні процеси, утвердження пріоритетів сталого розвитку, з однієї сторони, визначають інтелект і знання як основні пріоритети забезпечення розвитку суспільства в майбутньому, з іншої – зумовлюють необхідність приведення системи вищої освіти загалом, та її навчально-наукову діяльність зокрема, у відповідність до вимог часу. Перед державою та закладами вищої освіти стоять завдання подолання проблем та реалізації заходів, які б сприяли забезпеченню розвитку навчально-наукової діяльності закладів вищої освіти. Відтак, актуальність дослідження полягає у важливості усвідомлення стану навчально-наукової діяльності закладів вищої освіти для визначення перспектив розвитку та окреслення заходів державної, регіональної політики та політики закладів освіти для забезпечення їх стратегічного розвитку. Мета. Мета дослідження – виявлення проблем та перспектив розвитку навчально-наукової діяльності закладів вищої освіти. Метод (методологія). У процесі роботи використано методи теоретичного обґрунтування, статистичного аналізу, порівняння, абстрактно-логічний, графічний та табличний. Використано методи математичної статистики, зокрема трендовий, що дозволило сформувати прогноз та зробити висновки щодо перспектив розвитку навчально-наукової діяльності закладів вищої освіти. Результати. Виявлено основні тенденції та закономірності розвитку навчально-наукової діяльності закладів вищої освіти. Зокрема визначено суттєве зменшення кількості закладів вищої освіти та скорочення контингенту студентів, що відображає появу кризових явищ у навчальній діяльності. Суттєво скорочується чисельність аспірантів та докторантів, що відображає зниження інтересу до наукової діяльності. Значною мірою такі проблеми пов’язані із суттєвим скороченням фінансування закладів вищої освіти, зокрема скороченням фінансування наукових досліджень та зниженням державного замовлення підготовки фахівців. У складних, кризових умовах, в яких опинилась вища освіти України, важливо реалізувати заходи підтримки, зорієнтовані на вимоги часу та ринку. Заходи підтримки вищої освіти України повинні бути стратегічно спрямовані на забезпечення розвитку та конкурентоспроможності вітчизняних закладів вищої освіти в умовах глобалізації та орієнтовані на більш тривалу перспективу. Introduction. The national doctrine of education development in Ukraine states that education should become a strategic resource for improving people's well-being, ensure national interests, strengthen the authority and competitiveness of the state in the international arena. However, the state and trends of changes in education, especially in higher education, do not adequately meet the requirements of society and the state. Globalization, innovation processes, and the adoption of sustainable development priorities on the one hand determine intellect and knowledge as the main priorities of ensuring the development of society in the future. On the other hand they determine the necessity of bringing the system of higher education in general, and its educational and scientific activity, in particular, in accordance with time requirements. The state and institutions of higher education have the task of overcoming the problems and implementing measures that would contribute to the development of educational and scientific activities of higher education institutions. Therefore, the relevance of the study is the importance of understanding the state of educational and scientific activity of higher education institutions to determine the prospects for developing and outlining the measures of state, regional policy and policy of educational institutions in order to ensure their strategic development. Purpose. The article aims to identify problems and prospects for the development of educational and scientific activities of higher education institutions. Method (methodology). The following methods have been used in the course of the research: method of theoretical justification, method of statistical analysis, method of comparison, abstract and logical method, graphical and tabular method, methods of mathematical statistics. In particular, the trend method has been used, which allowed to formulate a forecast and make conclusions about the prospects of the development of educational and scientific activity of institutions of higher education. Results. The main tendencies and consistent patterns of development of educational and scientific activity of institutions of higher education have been revealed. In particular, it has been determined a significant reduction in the number of institutions of higher education and reduction of student contingent, which reflects the emergence of crisis phenomena in educational activities. The number of postgraduates and doctoral students has significantly reduced, reflecting a decline in interest in research. Mostly such problems are related with a significant reduction in the funding of higher education institutions, in particular, the reduction of funding for research and the reduction of state orders. On complex, crisis conditions, in which Ukraine's higher education has found itself, it is important to implement support measures, which are oriented on time and market demands. Measures to support higher education in Ukraine should be strategically aimed at ensuring the development and competitiveness of domestic higher education institutions in a globalized and long-term perspective.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/33690
ISSN: 1993-0259
Розташовується у зібраннях:Економічний аналіз. 2018 рік. Том 28. № 1.

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
6.pdf801.41 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.