Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/38214
Назва: Облік збутової діяльності в умовах розмежування логістичних і маркетингових процесів
Інші назви: Accounting for sales activities in the context of the separation of logistics and marketing processes
Автори: Грицишин, Анна
Hrytsyshyn, Anna
Ключові слова: облік
витрати на збут
логістика
маркетинг
документування
accounting
sales costs
logistics
marketing
documentation
Дата публікації: 2020
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Грицишин, А. Облік збутової діяльності в умовах розмежування логістичних і маркетингових процесів [Текст] / Анна Грицишин // Вісник Тернопільського національного економічного університету. – 2020. – Вип. 1. – С. 200-212.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Збутову діяльність слід розглядати як процес організаційно-економічних операцій, що містить логістичний аспект (транспортування, складування, управління запасами, обслуговування замовлень) та маркетинговий аспект (дослідження й аналіз кон’юнктури ринку, визначення обсягів збуту, вибір та управління каналами розподілу). Модернізація управління процесом збуту готової продукції потребує адаптації методики бухгалтерського обліку одночасно до вимог логістики та маркетингу. Двоєдине позиціонування збутового процесу як логістичної та маркетингової діяльності вимагає удосконалення первинних документів, рахунків та регістрів обліку. Мета статті полягає в удосконаленні обліку витрат на збут з окремим врахуванням логістичних та маркетингових процесів. Методи. У процесі дослідження ролі логістики та маркетингу в бухгалтерському обліку збутових витрат використовувалися загальнонаукові емпіричні, логічні та історичні методичні прийоми пізнання дійсності. Дослідження базуються на основі загальних методів вивчення економічних процесів, фактів та явищ з позиції бухгалтерського обліку для розмежування збутових витрат логістичного та маркетингового походження. Інформаційною базою дослідження є нормативно-правові документи, наукові праці вітчизняних та зарубіжних учених у частині обліку збутової діяльності тощо. Результати. Досліджено вплив логістики і маркетингу на методику обліку витрат на збут. Виокремлено облікові документи, які дають змогу сепаратно ідентифікувати витрати на збут логістичного та маркетингового походження. Удосконалено облікову практику обчислення збутових витрат із зміною назви рахунку 93 «Витрати на збут» на «Витрати на збут і маркетинг» та відкриттям нових субрахунків бухгалтерського обліку. Запропоновано форму відомості обліку витрат на збут з метою їх структурного, динамічного аналізу та оцінки відхилення від планових показників. Перспективи. Використання запропонованих рахунків та регістру обліку витрат на збут може стати причиною зростання трудомісткості облікових обчислень, що потребує подальшого дослідження перспектив автоматизації облікових процедур. Introduction. Sales activities should be considered as a process of organizational and economic operations that includes logistical aspects (transportation, warehousing, inventory management, order servicing) and marketing aspect (research and analysis of market conditions, determination of sales volumes, selection and management of distribution channels). Modernization of the management of the product sales process requires the adaptation of accounting methodology to the requirements of logistics and marketing. The dual positioning of the sales process as a logistics and marketing activity requires the improvement of primary documents, accounts and accounting records. Purpose. The main aim is to improve the accounting of sales costs with a separate logistics and marketing processes. Methods. General scientific empirical, logical and historical methodical techniques of knowledge of reality were used in the process of researching the place of logistics and marketing in the accounting of sales expenses. The research is based on science general methods of economic processes, facts and phenomena of accounting to differentiate the sales costs of logistics and marketing origin. The information base of the research is legal documents, scientific works of domestic and foreign scientists in the marketing activity accounting field etc. Results. The influence of logistics and marketing on the accounting method for sales costs is investigated. Different accounting documents that allow separate identification of the sales costs of logistics and marketing origin are disclosed. The accounting practice of calculating sales costs has been improved by changing the name of account 93 «Sale costs» to «Costs for sale and marketing» and opening new accounting subaccounts. The form of sales cost accounting information for the purpose of their structural, dynamic analysis and estimation of deviations from the planned indicators is proposed. Discussion. The use of the proposed invoices and the register of sales expenses can cause the complexity of accounting calculations, which requires further investigation of the prospects for automation of accounting procedures.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/38214
ISSN: 1993-0240
Розташовується у зібраннях:Вісник ТНЕУ 2020 Випуск 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Грицишин А..pdf1.07 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.