Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/38305
Назва: Фінансова і цифрова грамотність, як базові складові розвитку сучасного інформаційного суспільства
Автори: Бречко, Олександр
Ключові слова: фінансова грамотність
компетенція
цифрова компетентність
цифрова грамотність
цифрові технології
регіональні центри фінансової і цифрової грамотності
financial literacy
competence
digital competence
digital literacy
digital technology
regional centers of financial and digital literacy
Дата публікації: 2019
Видавництво: Економічна думка
Бібліографічний опис: Бречко, О. Фінансова і цифрова грамотність, як базові складові розвитку сучасного інформаційного суспільства [Текст] / Олександр Бречко // Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України. - 2019. - Вип. 24. - С. 129-135.
Короткий огляд (реферат): Прискорення економічного зростання національної економіки, залучення інвестицій для трансформації секторів економіки, технологічна та цифрова модернізація промисловості та створення високотехнологічних виробництв, розвиток цифрових індустрій та цифрового підприємництва неможливі без вдосконалення кадрового потенціалу національної економіки в частині посилення його фінансової та цифрової грамотності, та забезпечення доступності до переваг цифрової економіки. Тому дослідження організаційно-наукових підходів до забезпечення даної грамотності є актуальним. У статті розглянуто базові складові розвитку сучасного інформаційного суспільства, які ґрунтуються на фінансовій та цифровій грамотності. Проаналізовано підходи до забезпечення фінансової і цифрової грамотності. Верифіковано термінологію, що її використовують у сучасній науковій літературі для визначення поняття цифрової компетентності. Визначено складові “цифрової компетентності” окреслено напрями її розвитку. Проаналізовано європейські стандарти щодо визначення цифрової компетентності, які є важливим інструментом для підвищення рівня її рівня у фахівців у галузі освіти. В рамках цього дослідження з використанням компаративного, структурного аналізу проаналізовані зарубіжні практики та можливості їх використання в національних умовах в рамках проєкту Європейської комісії “Рамка цифрової компетентності для громадян” (DigComp), що став важливим інструментом для підвищення рівня цифрової компетентності фахівців у галузі освіти, підготовки та підвищення кваліфікації. Отримані напрацювання можуть бути використані при поглибленні змістового наповнення навчальних програм як у вищих так і загальноосвітніх навчальних закладах, а також при створенні регіональних центрів фінансової грамотності при вищих навчальних закладах. The acceleration of economic growth of the national economy, attraction of investments for transformation of economic sectors, technological and digital modernization of industry and creation of high-tech industries, development of digital industries and digital entrepreneurship are impossible without improving the human resources potential of the national economy in terms of enhancing its financial and digital literacy, accessibility to digital economy advantages. Therefore, the study of organizational and scientific approaches to such literacy is relevant. The basic components of modern information society development, which are based on financial and digital literacy, are considered in the article. Approaches to financial and digital literacy are analyzed. The terminology used in modern scientific literature to define the concept of digital competence has been verified. The components of “digital competence” and the directions of its development are outlined. European standards for the definition of digital competence, which is an important tool for its enhancing of education professionals, are analyzed. This study, using a comparative, structural analysis, analyzes foreign practices and their potential for national application within the framework of the European Commission’s Digital Competence Framework for Citizens (DigComp) project, which is an important tool for enhancing the digital competence of education professionals, training and advanced training. The lessons learned can be used to deepen the content of curricula in both higher education and general education institutions, as well as to create regional centers of financial literacy at higher education institutions.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/38305
Розташовується у зібраннях:Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України Випуск 24 2019 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Бречко.pdf1.02 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.