Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/38385
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorНіронка, Юрій-
dc.contributor.authorNironka, Y.-
dc.date.accessioned2020-08-19T11:07:34Z-
dc.date.available2020-08-19T11:07:34Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationНіронка, Ю. Адміністративно-правові засади здійснення основних форм громадського контролю за діяльністю органів публічної влади [Текст] / Юрій Ніронка // Актуальні проблеми правознавства. – 2019. – Вип. 4. – С. 112-115.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/38385-
dc.description.abstractВизначено основні форми громадського контролю за діяльністю органів публічної влади. Охарактеризовано наведені форми з визначенням адміністративно-правових засад їхньої реалізації. Розкрито сутнісне наповнення спеціалізованих форм громадського контролю, що ініційовані органами публічної влади. The key forms of public inspection are exposed after activity of public government bodies that is up diffused on general, task and specialized forces. The brought forms over are characterized with opening of their essence and rich in content filling. Based on analysis of row of home normative acts and scientific works description of features of the modern state of the administrative legal providing of institute of public inspection is carried out in this sphere. The analysis of normative acts that touch the order of organization and realization of public inspection allows coming to the conclusion about the presence of general, no spread and specialized functions of public inspection. To the general forms of public inspection can be taken those that are accessible to any private person on absolute basic. Such popularity is provided due to that the last find fixing in norms Constitutions of Ukraine that are the norms of direct action. The no spread organizational functions of public inspection require realization of certain preparatory work from the side of citizens and institutes of civil society. In the process of such preparation, there is the certain sanctioning of public inspection after the subjects of public management that comes true on behalf of the last. Such forms of public inspection are in a certain measure dependency upon the decisions (actions) of subjects of public management that causes certain doubts for the purpose their efficiency and effectiveness. It is above mentioned allows summarizing, that presently in Ukraine plenty enough of forms of public inspection is turned out after the subjects of public management that differ one from other after the row of descriptions. Such variety of forms of control activity allows to attain mobility of functioning of institutes of civil society on business providing of transparency, efficiency and legality of functioning of subjects of imperious plenary powers.uk_UA
dc.publisherТНЕУuk_UA
dc.subjectгромадський контрольuk_UA
dc.subjectадміністративно-правове забезпеченняuk_UA
dc.subjectінститути громадянського суспільстваuk_UA
dc.subjectоргани публічної владиuk_UA
dc.subjectформи громадського контролюuk_UA
dc.subjectadministrative legal providinguk_UA
dc.subjectpublic inspectionuk_UA
dc.subjectinstitutes of civil societyuk_UA
dc.subjectpublic government bodiesuk_UA
dc.subjectorgans of state bodiesuk_UA
dc.titleАдміністративно-правові засади здійснення основних форм громадського контролю за діяльністю органів публічної владиuk_UA
dc.title.alternativeAdministrative legal principles of realization basic forms of public inspection after activity of public government bodiesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми правознавства 2019 рік Випуск 4

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ніронка.pdf356.38 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.