Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/38466
Назва: Управління кризовими ситуаціями та лідерство в умовах коронакризи
Інші назви: Crisis management and leadership in a coronary crisis
Автори: Зварич, Роман
Тиш, Тетяна
Zvarych, Roman
Tysh, Tetyana
Ключові слова: економічна криза
життєвий цикл організації
коронакриза
кризовий менеджмент
лідерство
пандемія
управління кризовими ситуаціями
COVID-19
crisis management
coronacrisis
COVID-19
economic crisis
leadership
organizational lifecycle
pandemic
Дата публікації: 2020
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Зварич, Р. Управління кризовими ситуаціями та лідерство в умовах коронакризи [Текст] / Роман Зварич, Тетяна Тиш // Вісник Тернопільського національного економічного університету. – 2020. – Вип. 2. – С. 135-147.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Кризові явища є невід’ємною частиною розвитку будь-якої системи. Сьогодні майже всі країни страждають від криз, оскільки вони виходять за рамки організаційної діяльності та створюють вплив на все суспільство. Для управління на всіх рівнях потрібно застосовувати кризові підходи. Висока компетентність керівників в таких умовах, з одного боку, дозволяє впливати на розвиток окремих кризових процесів, а з іншого – вимагає високої якості управління. Кризовий менеджмент здатний запобігти або пом’якшити кризові ситуації у виробничій та господарській діяльності, а також підтримувати функціонування підприємства в режимі виживання протягом несприятливого періоду та долати його з мінімальними втратами. Ефективність антикризової діяльності в організації залежить від обґрунтованості, повноти та своєчасності прийнятих заходів. Лідерство притаманне будь-якій галузі людської діяльності, але ділове середовище – одна зі сфер, де роль лідера є визначальною, адже, ефективність підприємства багато в чому визначається рівнем загального розвитку та компетентністю його топ-менеджменту. Методи. Методологічною основою дослідження є сукупність основних положень кризової теорії, теорії організацій, а також сучасних концепцій антикризового управління та лідерства. Розв’язування поставлених завдань здійснювалося за допомогою набору загальнонаукових методів дослідження: аналіз наукової літератури, метод аналогії та порівняння, теоретичний синтез, класифікація, методологічне узагальнення, економічний та статистичний аналіз; експертні оцінки та наукова абстракція. Мета дослідження – аналіз економіки України в умовах коронакризи та напрацювання антикризових лідерських заходів розвитку вітчизняного бізнесу. Результати. Доведено, що вибір правильної стратегії управління кризовими ситуаціями та її своєчасна реалізація можуть вивести організацію з кризи та забезпечити їй майбутнє функціонування і процвітання. Встановлено, що заходи щодо подолання коронакризи та її негативного впливу повинні містити нововведення у поєднанні з перевіреними методами попередніх криз. Запропонований комплекс заходів для розробки ефективної стратегії управління кризовими ситуаціями. Вивчено практики моделей поведінки керівництва, що застосовуються іноземними компаніями в умовах коронакризи та надано рекомендації, спрямовані на вдосконалення існуючих вітчизняних моделей. Перспективи. Результати досліджень дають змогу напрацювати лідерські антикризові заходи, що будуть ефективні в майбутньому в умовах невизначеності. Перспектива подальших досліджень полягає у виявленні можливості застосування антикризових заходів для розвитку вітчизняного бізнесу в умовах коронакризи. Introduction. Crisis phenomena are an integral part of the development of any system in the world. Today, almost all countries suffer from crises, as it goes beyond the organizational activities and impacts the whole society. Crisis approaches are required to be implemented to administration at all levels. High competence of managers in such conditions, on the one hand, influences the development of individual crisis processes, and on the other - requires high quality management. Crisis management is able to prevent or mitigate crisis situations in production and economic activities, as well as to maintain the operation of the enterprise in the mode of survival during the unfavourable period and overcome it with minimal losses. The effectiveness of anti-crisis activities in the organization depends on the validity, completeness and timeliness of needed measures. Leadership is inherent in any field of human activity, but business environment is one of the spheres where role of leader is crucial. The efficiency of the enterprise is largely determined by the level of general development and competence of its top-management. Methods. The methodological basis of the study is a set of fundamental provisions of crisis theory, organizational theory, as well as modern concepts of crisis management and leadership. The solution of the set tasks was carried out by using a set of general scientific research methods: analysis of scientific literature, method of analogy and comparison, theoretical synthesis, classification, methodological generalization, economic and statistical analysis; expert assessments and scientific abstraction. The purpose of research is to analyze the economy of Ukraine in the context of the coronacrisis and to develop anti-crisis leadership measures for the development of domestic business. Results. The research proved that choosing correct crisis management strategy and its timely implementation can bring an organization out of the crisis and ensure its future functioning and prosperity. In research established that coronacrisis overcoming measures and its negative impact should include innovations in combination with proven methods of previous crises. The research proposes a set of measures for developing an effective crisis management strategy. The practices of management behavior models used by foreign companies in the conditions of coronacrisis are discovered and recommendations aimed at improving existing domestic models are provided. Prospects. The results of the research discover possibilities to develop leadership anti-crisis measures that will be effective in the future in conditions of uncertainty. The prospect of further research is to apply anti-crisis leadership measures for the development of domestic business in conditions of coronacrisis.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/38466
ISSN: 1993-0240
Розташовується у зібраннях:Вісник ТНЕУ 2020 Випуск 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Зварич.pdf639.56 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.