Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/38505
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПавлюченко, Юлія-
dc.contributor.authorPavliuchenko, Yu.-
dc.date.accessioned2020-09-28T08:21:56Z-
dc.date.available2020-09-28T08:21:56Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationПавлюченко, Ю. Правове регулювання ринку органічної продукції [Текст] / Юлія Павлюченко // Актуальні проблеми правознавства. – 2020. – Вип. 1. – С. 170-175.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/38505-
dc.description.abstractНа підставі проведеного дослідження конкретизовано вимоги до реалізації органічної продукції на аграрному ринку та з’ясовано фактори, які впливають на правове регулювання ринку органічної продукції, зокрема обґрунтовано, що виробництво та обіг органічної продукції сприяють реалізації принципу екологізації аграрного виробництва та що виробництво органічної продукції тісно пов’язане із впровадженням інновацій та ресурсозберігаючих технологій. У зв’язку з цим велике значення для розвитку вітчизняного ринку органічної продукції має забезпечення захисту об’єктів інтелектуальної власності операторів ринку. Також розроблено пропозиції щодо удосконалення правового регулювання ринку органічної продукції. With the growing popularity of organic products the problem of legal regulation of the market for organic products is relevant. The aim of the study is to specify the requirements for the sale of organic products and determine other factors of influence on the legal regulation of the market for these products. The study is based on an analysis of legislative norms and the results of scientific research in this area. In result, it is proposed to include the sale of these products in addition to storage and movement in the concept of turnover of organic products. Requirements for the sale of organic products, which are proposed to include 1) the implementation of the sale of organic products only by business entities; 2) certification of organic production and / or circulation of organic products; 3) labeling of organic products with the state logo for organic products. At the same time, subjects of the sale of organic products are offered to the market operators of these products. Factors that affect the legal regulation of the market for organic products are also specified, in particular, it is substantiated that the production and turnover of organic products contribute to the implementation of the principle of greening agricultural production and that production is closely linked to the introduction of innovations and resource-saving technologies. In this regard, ensuring the protection of intellectual property of market operators is of great importance for the development of the market for organic products. For the implementation of the provisions of the law, necessary the adoption of by-laws. On the basis of which, proposals have been developed to improve the legal regulation of the market for organic products.uk_UA
dc.publisherТНЕУuk_UA
dc.subjectринокuk_UA
dc.subjectорганічна продукціяuk_UA
dc.subjectреалізація органічної продукціїuk_UA
dc.subjectсертифікаціяuk_UA
dc.subjectмаркуванняuk_UA
dc.subjectобіг органічної продукціїuk_UA
dc.subjectекологічні інноваціїuk_UA
dc.subjectmarketuk_UA
dc.subjectorganic productsuk_UA
dc.subjectsales of organic productsuk_UA
dc.subjectcertificationuk_UA
dc.subjectlabelinguk_UA
dc.subjectturnover of organic productsuk_UA
dc.subjectenvironmental innovationsuk_UA
dc.titleПравове регулювання ринку органічної продукціїuk_UA
dc.title.alternativeLegal Regulation of the Organic Marketuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми правознавства 2020 рік Випуск 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Павлюченко.pdf393.47 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.