Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/3929
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Єгоричева, Світлана | - |
dc.contributor.author | Лахижа, Микола | - |
dc.contributor.author | Yehorycheva, Svitlana | - |
dc.contributor.author | Lakhyzha, Mykola | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-17T07:55:17Z | - |
dc.date.available | 2016-10-17T07:55:17Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Єгоричева, С. Забезпечення фінансової самодостатності територіальних громад: досвід країн Європейського Союзу для України [Текст] / Світлана Єгоричева, Микола Лахижа // Вісник Тернопільського національного економічного університету. - 2016. - Вип. 1. - С. 64-77. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 1993-0240 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/3929 | - |
dc.description.abstract | На основі аналізу досвіду Республіки Польща та Республіки Болгарія розкриваються здобутки та проблеми проведення фінансової децентралізації у контексті реформ публічного управління. Фінансову самодостатність територіальних громад визначено як спроможність їх представницьких органів максимально повно здійснювати фінансування власних та делегованих повноважень за рахунок ефективного використання фінансових ресурсів, сформованих, із активним застосуванням потенційних можливостей відповідно до діючого законодавства. Охарактеризовано основні етапи фінансової децентралізації у країнах, що аналізуються, та відзначено, що її проведенню передувало визначення структури місцевого самоврядування та чіткий розподіл функцій між усіма рівнями публічного управління. З’ясовано джерела формування доходів місцевих бюджетів та їх структуру, а також можливості представницьких органів впливати на їх обсяг. Зроблено висновок, що основою фінансової самодостатності у досліджених країнах є власні доходи територіальних громад, які формуються насамперед за рахунок місцевих податків. Незважаючи на певні відмінності у складі, основну їх частину становлять майнові податки, які мають стабільний фіскальний потенціал за будь-яких економічних умов. Показано, що суттєвим джерелом доходів територіальних громад у країнах-нових членах ЄС стають гранти Євросоюзу, які на умовах дольового фінансування спрямовуються на здійснення інвестиційних проектів. Зазначено необхідність існування міжбюджетних трансфертів для забезпечення реалізації органами місцевого самоврядування делегованих повноважень, охарактеризовано їх види та виявлено проблеми, пов’язані з механізмом їх розрахунку та надання. Охарактеризовано напрями використання коштів бюджетів територіальних громад Польщі та Болгарії, звернуто увагу на суттєву частку капітальних витрат на місцевий розвиток. З’ясовані проблеми, пов’язані з недостатністю фінансування з боку держави виконання делегованих повноважень органами місцевого самоврядування. Виявлено позитивні особливості систем оподаткування та міжбюджетних відносин досліджуваних країн, які варто врахувати при здійснення фінансової централізації в Україні. | uk_UA |
dc.publisher | ТНЕУ | uk_UA |
dc.subject | місцеве самоврядування | uk_UA |
dc.subject | територіальні громади | uk_UA |
dc.subject | фінансова самодостатність | uk_UA |
dc.subject | місцеві фінанси | uk_UA |
dc.subject | місцеві податки | uk_UA |
dc.subject | Європейський Союз | uk_UA |
dc.title | Забезпечення фінансової самодостатності територіальних громад: досвід країн Європейського Союзу для України | uk_UA |
dc.title.alternative | Ensuring financial self-sufficiency of territorial communities: the experience of EU countries for Ukraine | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Вісник ТНЕУ 2016 Випуск 1 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Єгоричева С..pdf | 412.61 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.