Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/40888
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКарпишин, Наталія-
dc.contributor.authorТабака, Соломія-
dc.contributor.authorKarpyshyn, Natalia-
dc.contributor.authorTabaka, Solomia-
dc.date.accessioned2021-03-01T12:55:19Z-
dc.date.available2021-03-01T12:55:19Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationКарпишин, Н. Поведінкові фінансові рішення населення в процесі споживання [Текст] / Наталія Карпишин, Соломія Табака // Світ фінансів. - 2020. - Вип. 3. - С. 19-28.uk_UA
dc.identifier.issn1818-5754-
dc.identifier.urihttp://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/40888-
dc.description.abstractВступ. Процес прийняття фінансових рішень залежить не лише від об’єктивних економічних факторів і мотивів, а й нерідко відбувається під впливом поведінкових чинників і суб’єктивного сприйняття ситуацій. Споживання, як безперервний процес набуття товарів та послуг, стало невід’ємним атрибутом суспільного життя і вагомою статтею витрат особистих і сімейних бюджетів. Тому розуміння “поведінкових пасток” і ефектів, що впливають на фінансову поведінку споживачів, є важливим кроком до усвідомленого споживання і раціонального витрачання особистих коштів. Мета – обґрунтувати та проаналізувати вплив поведінкових факторів на фінансові рішення громадян у сфері споживання з метою зменшення їх негативної дії й оптимізації споживчих витрат. Методи. Для досягнення поставленої мети використано систему загальнонаукових і спеціальних методів дослідження: аналізу, синтезу та узагальнення ‒ при опрацюванні літературних, статистичних та інтернет-джерел з теми дослідження; метод візуалізації ‒ для наочного представлення опрацьованих даних; абстрактно-логічний метод – для узагальнення викладеного матеріалу і формулювання висновків. Для оцінки фінансових рішень домогосподарств в Україні було використано метод анкетування та вибірки, статистичного аналізу та порівняння. Результати. З’ясовано, що “інтуїтивне” прийняття фінансових рішень у процесі споживання призводить до неусвідомленого і нераціонального витрачання особистих стимулюється маркетинговими технологіями та маніпуляціями, а витрачання коштів – нераціональним. Поведінкові фактори емоційного впливу (надмірна самовпевненість і жадібність) теж штовхають населення на невиправдані ризики при здійсненні фінансових операцій, які потребують уваги і відповідальності. Акцентовано увагу на необхідності формування державної політики щодо вибору стратегії грамотного управління особистими фінансовими ресурсами, яка допомагала б громадянам уникати негативного впливу поведінкових чинників і здійснювати обдумані фінансові рішення. Перспективи. Предметом подальших наукових розвідок є пошук і поглиблене вивчення шляхів ефективного використання особистих коштів у сфері кредитування та інвестування у контексті поведінкових теорій. Introduction. The financial decision-making process depends not only on objective economic factors and motives; it is often under the influence of behavioural factors and subjective perceptions of situations. Consumption, as a continuous process of acquiring goods and services, has become an integral attribute of public life and a significant item of expenditure of personal and family budgets. Therefore, understanding the behavioural effects that affect the financial behaviour of consumers is an important step towards conscious consumption and rational spending of personal funds. The purpose is to theoretical analyse the influence of behavioral factors on the financial decisions of citizens in the field of consumption in order to reduce their negative effects and optimize consumer spending. Methods. System of general scientific and special research methods were used in the article. Methods of analysis, synthesis and generalization were used for the study of literary, statistical and Internet sources on the research topic; visualization method were used for visual presentation of the processed data; abstract-logical method - for generalize the presented material and formulate conclusions. The method of questionnaires and sampling, methods of statistical analysis and comparison were used for evaluate the financial decisions of households in Ukraine. Results. The article presents that using of an “intuitive” system of making financial decisions in the process consumption leads to unconscious and irrational spending of personal funds. The author generalized theories of behavioral finance and systematized the behavioral factors that influence citizens' financial decisions, namely: heuristics, emotions, framing, market influence, psychological accounting and loss perception. It has been proven that due to the lack of time for detailed information analysis, people make decisions under the influence of heuristics, such as the bandwagon effect, possession and anchoring. In such cases, money is spent irrationally and consumption becomes unconscious, as it is stimulated by marketing technologies and manipulations. Behavioral factors of emotional influence (excessive self-confidence and greed) also push the population to unjustified financial risks. Author offer to improve state policy in the field of management of personal financial resources in way to help citizens avoid the negative impact of behavioral factors and make informed financial decisions. Perspectives. The subject of further scientific research is the search and in-depth study of ways to effectively use personal funds in the field of lending and investing in the context of behavioral theories.uk_UA
dc.publisherТНЕУuk_UA
dc.subjectповедінкові факториuk_UA
dc.subjectфінансові рішення громадянuk_UA
dc.subjectспоживанняuk_UA
dc.subjectспоживча поведінкаuk_UA
dc.subjectевристикиuk_UA
dc.subjectемоціїuk_UA
dc.subjectbehavioral factorsuk_UA
dc.subjectfinancial decisions of citizensuk_UA
dc.subjectconsumptionuk_UA
dc.subjectconsumer behavioruk_UA
dc.subjectheuristicsuk_UA
dc.subjectemotionsuk_UA
dc.titleПоведінкові фінансові рішення населення в процесі споживанняuk_UA
dc.title.alternativeBehavioral financial decisions of the population in the process of consumptionuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Світ фінансів Випуск 3 2020 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
КАРПИШИН.pdf428.18 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.