Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/4407
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorНадвинична, Тетяна-
dc.contributor.authorNadvynychna, Tetiana-
dc.date.accessioned2016-11-08T08:47:32Z-
dc.date.available2016-11-08T08:47:32Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationНадвинична, Т. Моделі і схеми профілактичної служби університету [Текст] / Тетяна Надвинична // Психологія і суспільство. - 2016. - № 1. - С. 114-133.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/4407-
dc.description.abstractУ пропонованому дослідженні здійснена спроба визначити та змістово наповнити психопрофілактичний напрям професійної діяльності фахівців психологічної служби університету. Для цього, зважаючи на доволі широкий діапазон проблемних питань (нечіткість розуміння предмета психопрофілактики, невизначеність її цілей та методологічних принципів, відсутність власних специфічних форм і методів роботи та ін.), що перешкоджають компетентно визначити цей напрям діяльності як самодостатній у теорії та практиці психологічної служби ВНЗ, запропоновано хронологічну схему становлення останнього, згідно з яким відрефлексовано основні причини виникнення окресленого кола суперечностей. Проведений системний аналіз уможливив не лише виокремлення рівнів оргдіяльнісного здійснення психопрофілактики, а й дав змогу виявити їх співвідношення із базовими структурними компонентами роботи психолога-практика, що актуалізувало питання місця і ролі даного напряму у структурі діяльності вказаної служби. У зв’язку із недосконалістю понятійно-категорійного ладу розмежовано й уточнено низку понять, зокрема, конкретизовано найбільш загальне за змістом і широке за обсягом, й тому важко означуване, поняття “психічне здоров’я”, яке, з одного боку, є ключовим у вивченні вказаної проблематики, з іншого - належить до одного з найбільш спірних за значеннєво-смисловим наповненням. Проаналізувавши тематизми і концепти та врахувавши недоліки, які притаманні традиційним підходам, а головне - відштовхуючись від учинкового підходу в методології психологічної науки та моделей повного функціонального циклу модульно-розвивального освітнього метапроцесу інноваційної діяльності й психодидактичної творчості (за концепцією А.В. Фурмана), уперше презентовано теоретичну модель та матрицю-таблицю, що у взаємодоповненні уточнюють, конкретизують і деталізують ціле змістове та інструментальне збагачення повсякденної психопрофілактичної роботи фахівців ПСУ. In the proposed research implemented an attempted to determine and fill psycho-prophylactic direction of professional activity of specialists of psychological service of the university. For this, considering quite wide range of problem questions (illegibility of understanding the subject of psycho-prophylactic, uncertainty of its goals and methodological principles, absence of own specific forms and methods of work, etc.) that hinder competently determine this direction of activity as self-sufficient in theory and practice of psychological services of universities, proposed chronological scheme of establishment of the last one, whereby reflexived the main reasons of appearance such contradictions. Conducted system analysis made it possible not only singling out levels of organization-activity implementation of psycho-prophylactic but also made it possible to reveal their relationship to the basic structural components of work of psychologist-practitioner that actualized the question of the place and role of given direction in the structure of activity of the specified service. Due to imperfection of conceptual-categorical order demarcated and clarified a number of concepts, in particular concretized the most general in content and broad in scope and that’s why difficult signified concept “mental health” which on the one hand is the key to learning specified problem, and on the other - belongs to one of the most controversial for meaning-semantic filling. After analyzing themes and concepts and considering shortcomings which inherent to traditional approaches and the main – pushing from committing approach in methodology of psychological science and models of fully functional cycle of module-developing educational multiprocess of innovation activity and psycho-didactical creativity of A. V. Furman, firstly presented theoretical model and matrix-table that in complementarity clarify, concretize and detail goal-content and instrumental enrichment of everyday psycho-prophylactic activity of specialists of PSU.uk_UA
dc.publisherТНЕУuk_UA
dc.subjectсистема вищої освітиuk_UA
dc.subjectуніверситетuk_UA
dc.subjectстудентський вікuk_UA
dc.subjectпсихологічна службаuk_UA
dc.subjectпрофесійна діяльністьuk_UA
dc.subjectпсихопрофілактикаuk_UA
dc.subjectпсиходіагностикаuk_UA
dc.subjectпсихопросвітаuk_UA
dc.subjectпсихокорекціяuk_UA
dc.subjectпсихогігієнаuk_UA
dc.subjectрівні здійснення психопрофілактикиuk_UA
dc.subjectпсихічне здоров ’яuk_UA
dc.subjectциклічно-учинковий підхідuk_UA
dc.subjectпревентивна психологіяuk_UA
dc.subjectтеоретична модельuk_UA
dc.subjectциклічно-вчинкова модельuk_UA
dc.subjectпринцип вчинковостіuk_UA
dc.subjectоргтехнолоіічна модельuk_UA
dc.subjectматриця-таблицяuk_UA
dc.subjectтеоретичні концептиuk_UA
dc.subjectметодологічні орієнтириuk_UA
dc.subjectукраїнський соціумuk_UA
dc.subjectsystem of higher educationuk_UA
dc.subjectuniversityuk_UA
dc.subjectstudent ageuk_UA
dc.subjectpsychological serviceuk_UA
dc.subjectprofessional activityuk_UA
dc.subjectpsycho-prophylacticuk_UA
dc.subjectpsycho-diagnosticsuk_UA
dc.subjectpsycho-educationuk_UA
dc.subjectpsycho-correctionuk_UA
dc.subjectpsycho-hygieneuk_UA
dc.subjectlevels of implementation psycho-prophylacticuk_UA
dc.subjectmental healthuk_UA
dc.subjectcycle-committing approachuk_UA
dc.subjectpreventive psychologyuk_UA
dc.subjecttheoretical modeluk_UA
dc.subjectcycle-committing modeluk_UA
dc.subjectprinciple of committinguk_UA
dc.subjectorganization-technological modeluk_UA
dc.subjectmatrix-tableuk_UA
dc.subjecttheoretical conceptsuk_UA
dc.subjectmethodological guidelinesuk_UA
dc.subjectUkrainian societyuk_UA
dc.titleМоделі і схеми профілактичної служби університетуuk_UA
dc.title.alternativeModels and schemes of prophylactic work of psychological service of universityuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2016. - № 1 (63)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Надвинична Т..pdf606.04 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.