Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/46150
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСинишина, Вікторія-
dc.contributor.authorСавіцька, Вікторія-
dc.contributor.authorSinishina, Viktoriіa-
dc.contributor.authorSavitska, Viktoriіa-
dc.date.accessioned2022-12-13T11:29:00Z-
dc.date.available2022-12-13T11:29:00Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationСинишина, В. Інтегративна компетентність майбутніх фахівців: психолого-педагогічні аспекти формування в закладах вищої освіти [Текст] / Вікторія Синишина, Вікторія Савіцька // Гуманітарні студії : історія та педагогіка. – 2021. – № 2. – С. 115-124.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/46150-
dc.description.abstractУ статті окреслено актуальність психолого-педагогічних аспектів формування інтегративної компетентності майбутніх фахівців у закладах вищої освіти. Обґрунтовано, що в сучасних умовах інтегративність як принцип розвитку суспільства, науки, виробництва, освіти, що забезпечує міждисциплінарну комплексність, узагальненість, ущільненість знань, методів і засобів пізнання, а також як новоутворення в освітніх структурах, зумовлює потребу формування у майбутніх фахівців інтегративної компетентності. У межах статті інтегративну компетентність розглянуто з позицій психофізіологічного, діяльнісного, особистісного, особистісно- функціонального підходів. Метою статті є визначення змісту та особливостей формування інтегративної компетентності на основі аналізу психолого- педагогічних аспектів процесу підготовки майбутніх фахівців у закладах вищої освіти. Визначено психолого-педагогічні аспекти формування інтегративної компетентності майбутніх фахівців, реалізацію яких доцільно здійснювати у таких напрямах: функціонально-цільового, проблемно-пізнавального, процесуально-методичного та інтегративно-результативного. Обґрунтовано, що формуванню інтегративної компетентності майбутніх фахівців сприяє використання деяких видів проєктної діяльності студентів (імітаційно-професійні ігрові проєкти, інформаційно-аналітичні проєкти, спеціалізовані практико зорієнтовані проєкти), а також на основі використання поліфункціонального інтегрованого портфоліо, кейс-комплектів, сукупності імітаційно-професійних, контекстних освітніх технологій, індивідуального поліфункціонального інтегративного кейс-комплекту фахівця. Узагальнено, що реалізація виокремлених психолого-педагогічних аспектів формування інтегративної компетентності майбутніх фахівців науково-методично забезпечує міжпредметні зв’язки, змістовно-логічну єдність різних спеціальних дисциплін; взаємозв’язок теоретичних курсів навчання та різних практикумів, видів виробничої практики та квазіпрофесійної діяльності. Подальші дослідження визначено у розвитку форм взаємодії університету і роботодавців з метою вдосконалення професійно-практичної компетентності майбутніх фахівців; розвитку самоосвітньої культури студентів в процесі оволодіння технологіями професійної діяльності; підготовці викладачів закладів вищої освіти до роботи щодо формування інтегративної компетентності майбутніх фахівців різних профілів підготовки. Annotation. The article outlines the relevance of psychological and pedagogical aspects of the formation of integrative competence of future professionals in higher education institutions. It is substantiated that in modern conditions integrativeness as a principle of development of society, science, production, education, which provides interdisciplinary complexity, generalization, the density of knowledge, methods and means of cognition, as well as a new development in educational structures, necessitates the formation of integrative competence. Within the article, integrative competence is considered from the standpoint of psychophysiological, activity, personal, personal-functional approaches. The article aims to determine the content and features of the formation of integrative competence based on the analysis of psychological and pedagogical aspects of the process of training future professionals in higher education institutions. The psychological and pedagogical aspects of the formation of integrative competence of future specialists are determined, the implementation of which should be carried out in the following areas: functional-target, problem-cognitive, procedural-methodical and integrative- effective. It is substantiated that the formation of integrative competence of future specialists is facilitated by the use of some types of project activities of students (simulation- professional game projects, information-analytical projects, specialized practice- oriented projects), as well as the use of multifunctional integrated portfolio, case sets, contextual educational technologies, individual multifunctional integrative case set off a specialist. It is generalized that the implementation of the selected psychological and pedagogical aspects of the formation of integrative competence of future professionals scientifically and methodologically provides interdisciplinary links, content and logical unity of different special disciplines; the relationship between theoretical training courses and various workshops, types of industrial practice and quasi-professional activities. Further research is identified in the development of forms of interaction between the university and employers to improve the professional and practical competence of future professionals; development of a self-educational culture of students in the process of mastering the technology of professional activity; training of teachers of higher education institutions to work on the formation of integrative competence of future specialists in various fields of training.uk_UA
dc.publisherЗУНУuk_UA
dc.subjectінтегративна компетентністьuk_UA
dc.subjectпсихолого-педагогічні аспектиuk_UA
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk_UA
dc.subjectмайбутні фахівціuk_UA
dc.subjectзаклади вищої освітиuk_UA
dc.subjectintegrative competenceuk_UA
dc.subjectpsychological and pedagogical aspectsuk_UA
dc.subjectprofessional traininguk_UA
dc.subjectfuture specialistsuk_UA
dc.subjectinstitutions of higher educationuk_UA
dc.titleІнтегративна компетентність майбутніх фахівців: психолого-педагогічні аспекти формування в закладах вищої освітиuk_UA
dc.title.alternativeIntegrative competence of future specialists: psychological and pedagogical aspects of formation in higher education institutionsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Гуманітарні студії: історія та педагогіка

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
СИНИШИНА.PDF449.64 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.