Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/48429
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Щербяк, Юрій | - |
dc.contributor.author | Патряк, Олександра | - |
dc.date.accessioned | 2023-10-16T15:30:43Z | - |
dc.date.available | 2023-10-16T15:30:43Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Shcherbiak, I., & Patriak, O. (2023). Adaptation of first-year students to new conditions of the educational environment in higher education institutions as a socio-pedagogical problem. Наукові проєкти соціально-гуманітарного факультету ЗУНУ, 85-98. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/48429 | - |
dc.description.abstract | У статті описано основні аспекти соціально-педагогічної адаптації студента- першокурсника, а саме: соціально-психологічний, дидактичний і психофізіологічний. Зазначено фактори адаптації, які можуть сприяти або утруднювати її успішність. Визначено, що протягом навчання у студентів закладаються основи професіоналізму, формується потреба й готовність до безперервної самоосвіти в умовах, що змінюються. Значною мірою це визначається успішністю адаптаційних процесів, які слід ураховувати в освітньому процесі. Проаналізовані труднощі, з якими стикаються першокурсники, вступаючи у новий етап життя. Розглядаються причини, які обумовлюють труднощі адаптаційного періоду. У результаті вивчення даного питання приходимо до висновку, що адаптація студентів є складним, багатостороннім та динамічним процесом, який залежить від багатьох факторів.Встановлено, що проблеми, пов’язані із засвоєнням знань на першому курсі, можна пояснити не низьким рівнем підготовки в школі, а несформованістю таких рис особистості, як готовність до навчання, здатність учитися самостійно, контролювати й оцінювати себе, знати власні особливості пізнавальної діяльності; невмінням правильно розподіляти свій час для самостійної підготовки. Успішність процесу адаптації залежить від психологічних властивостей особистості та рівня її розвитку, що визначається оптимальним рівнем особистісної регуляції діяльності й поведінки. Критеріями адаптованості слід вважати інтеграцію студента в освітнє середовище, визначення власного місця в соціальній і професійній структурі, загальний рівень здоров’я, здатність розвиватися відповідно до власного потенціалу життєдіяльності, суб’єктивне почуття самоповаги.Оптимізація процесу адаптації до навчання у закладах вищої освіти повинна передбачати розуміння викладачами, кураторами та керівництвом освітнього закладу змісту, динаміки та особливостей адаптації студентів. Тому організація освітнього процесу, з урахуванням закономірностей адаптації студентів до різних видів діяльності та умов їх життя, є першочерговим завданням вищої школи.Представлено результати анкетування студентів-першокурсників соціально-гуманітарного факультету Західноукраїнського національного університету, що повністю підтверджують теоретичні викладки щодо проблем процесу адаптації вчорашніх школярів до нових умов освітнього середовища навчання у закладах вищої освіти | uk_UA |
dc.subject | адаптація | uk_UA |
dc.subject | адаптаційний процес | uk_UA |
dc.subject | навчальна діяльність | uk_UA |
dc.subject | першокурсник | uk_UA |
dc.subject | освітнє середовище | uk_UA |
dc.subject | соціально-педагогічні умови | uk_UA |
dc.title | АДАПТАЦІЯ ПЕРШОКУРСНИКІВ ДО НОВИХ УМОВ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЯК СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Статті |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
85-98.pdf | 231.68 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.