Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/48499
Назва: Особистісна готовність майбутніх психологів як органічна умова успішного навчального процесу
Інші назви: PERSONAL READINESS OF FUTURE PSYCHOLOGISTS AS AN ORGANIC CONDITION FOR A SUCCESSFUL EDUCATIONAL PROCESS
Автори: Галущак, Валентина Володимирівна
Ключові слова: готовність, психологічна готовність, особистісна готовність, професійна діяльність, професійне становлення особистості, компоненти готовності, вольові якості.
readiness, psychological readiness, personal readiness, professional activity, professional personality formation, components of readiness, willpower.
Дата публікації: 2023
Видавництво: Видавнича група «Наукові перспективи»
Бібліографічний опис: Галущак В.В.ОСОБИСТІСНА ГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ ЯК ОРГАНІЧНА УМОВА УСПІШНОГО НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ. Науковий журнал «Перспективи та інновації науки» (Серія «Психологія») № 11(29) 2023. С.451-463.
Короткий огляд (реферат): В статті узагальнено та проаналізовано українські та зарубіжні дослідження щодо формування готовності майбутніх психологів до здійснення професійної кар’єри. Адже у процесі розвитку вітчизняної вищої освіти зверталася увага на те, що освіта, крім надання поглиблених знань майбутнім фахівцям, має сприяти розвитку особистісного статусу студентів, давати чіткі орієнтири для життя та діяльності, здатності розрізняти життєві та професійні цінності. Вирішення цих комплексних завдань неможливе без реалізації особистісного підходу до формування ціннісної орієнтації студентів у контексті майбутньої професії. Відтак, професійні ціннісні орієнтації включають засоби і напрями діяльності майбутнього психолога і є ланкою, що пов’язує особистість з професійним середовищем завдяки внутрішньому механізму діяльності, генетичній схильності, знанням, вмінням та життєвому досвіду. Висвітлено основні компоненти, механізми розвитку особистісної готовності до професійної діяльності психолога та умови її формування. Професійна діяльність психолога багато в чому залежить від сформованості професійно-освітніх цінностей, мотивів та інтересів. Слід зазначити, що особливу роль у цьому процесі відіграє особистісна готовність майбутніх психологів, яка виступає органічною умовою успішного навчального процесу та забезпечує поєднання психологічної готовності і теоретичної підготовки. Адже саме в особистісному вимірі можна визначити ступінь зв’язку якостей особистості з майбутньою професією, з’ясувати, наскільки правильно обрано сферу діяльності. Доведено доцільність формування структури готовності майбутнього психолога до професійної діяльності. Визначено структуру, яка складається з мотиваційного, орієнтаційного, особистісно-операційного, емоційно-вольового та оцінно-рефлексивного компонентів. Обґрунтовано феномен готовності особистості до професійної діяльності, конкретизовано її види, форми та прояви. Проаналізовано основні підходи в дослідженні психологічної готовності психолога до професійної діяльності. The article summarizes and analyzes Ukrainian and foreign research on the formation of the readiness of future psychologists to pursue a professional career. After all, in the process of development of domestic higher education, attention was paid to the fact that education, in addition to providing in-depth knowledge to future specialists, should contribute to the development of the personal status of students, provide clear guidelines for life and work, the ability to distinguish life and professional values. Solving these complex tasks is impossible without the implementation of a personal approach to the formation of students' value orientation in the context of their future profession. Therefore, professional value orientations include means and directions of activities of the future psychologist and are a link that connects the individual with the professional environment due to the internal mechanism of activity, genetic predisposition, knowledge, skills and life experience. The main components, mechanisms of development of personal readiness for the professional activity of a psychologist and the conditions of its formation are highlighted. The professional activity of a psychologist largely depends on the formation of professional and educational values, motives and interests. It should be noted that a special role in this process is played by the personal readiness of future psychologists, which acts as an organic condition for a successful educational process and ensures a combination of psychological readiness and theoretical training. After all, it is in the personal dimension that it is possible to determine the degree of connection of personality qualities with the future profession, to consider to what extent the field of activity has been chosen correctly. A structure consisting of motivational, orientation, personal-operational, emotional-volitional and evaluative-reflective components is defined. The phenomenon of readiness of an individual for professional activity is substantiated; its types, forms and manifestations are specified. The main approaches to the study of the psychologist's psychological readiness for professional activity are analyzed.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/48499
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Галущак _стаття.pdf778.69 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.