Цифрова трансформація японської економіки та перспективи впровадження досвіду в розвиток цифрової торгівлі України
Loading...
Files
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ЗУНУ
Abstract
Вступ. Висвітлення процесів розвитку цифрової торгівлі в Україні на прикладі
цифрової трансформації японської економіки – актуальна та перспективна
тема для цифровізації економіки країни. проблема дослідження розкривається
за початкового аналізу цифрового розвитку Японії шляхом аналізу структури
загального стандарту діджиталізації економіки.
Короткий огляд літератури. За останні роки багато праць приділено
розвитку цифрової економіки в світі, у т. ч. діджиталізації України. проте є
невирішені питання щодо впровадження міжнародного досвіду в економіку України
для забезпечення умов глобалізації цифрової торгівлі. Мета дослідження полягає у розкритті стратегії цифрової трансформації
Японії, яка забезпечує розвиток цифрової економіки, та пошуку шляхів впровадження
досвіду в Україні з метою покращення розвитку цифрової торгівлі на глобальних
ринках.
Методологічну основу дослідження становлять загальнофілософські та
загальнонаукові методи.
Основні результати дослідження полягають у розроблені моделі
впровадження досвіду Японії в розвиток цифрової торгівлі України. В роботі
наведено ключові аспекти цифрової трансформації японської економіки через
розкриття структури загального стандарту діджиталізації економіки Японії.
У дослідженні проаналізовано динаміку та здійснено прогнозування попиту та
кількості персоналу у сфері ІТ. побудовано прогнозну динаміку розміру ринку
«прямого споживання» (D2C) в Японії та розкрито дистрибуцію споживчих товарів
у каналах закупівель за категоріями продуктів, що дало змогу виокремити основні
орієнтири цифрової торгівлі Японії. За допомогою детального аналізу цифрової
трансформації Японії зроблено висновок, що в Україні врегулювання деяких
перешкод дасть змогу прискорити розвиток цифровізації. На основі проведеного
дослідження з урахуванням визначених перешкод для розвитку цифрової торгівлі в
Україні розроблено модель впровадження досвіду діджиталізації Японії в розвиток
цифрової торгівлі України. практична значущість результатів дослідження
полягає у використанні їх вітчизняними підприємствами з метою діджиталізації
та виходу на глобальний ринок цифрової торгівлі. розроблена модель, на думку
авторів, може бути основою для методичного підходу до визначення рівня розвитку
цифрової торгівлі України.
Висновки і перспективи подальших розвідок. Наразі виявлено, що всупереч
своєму іміджу високотехнологічної нації Японія відстає не лише в економічному
розвитку, а й у інноваційних технологіях. Цифровізація продуктів і послуг, а також
інтеграція революційних технологій, таких як цифрові платіжні послуги, є частиною
циклу, пов’язаного зі збільшенням споживання цифрових медіа та здатністю
людей адаптуватися до технологій. Україна розвивається ідентично в напрямку
діджиталізації економіки, проте в неї відсутній досвід інноваційних технологій
Японії. подальші дослідження розробки методичного підходу до оцінювання рівня
розвитку цифрової торгівлі на глобальних ринках досі актуальні. Introduction. The disclosure of the development of digital trade in Ukraine using the
example of the digital transformation of the Japanese economy is a relevant and promising
topic for the digitalization of the country’s economy. The research problem is revealed as
an initial analysis of Japan’s digital development by revealing the structure of the general
standard of digitalization of the economy.
A brief review of the literature. In recent years, a lot of work has been devoted to
the development of the digital economy in the world, including the digitization of Ukraine.
However, there are unresolved issues regarding the introduction of international experience
into the economy of Ukraine to ensure the conditions for the globalization of digital trade.
The purpose of the study is to reveal Japan’s digital transformation strategy, which
ensures the development of the digital economy and to find ways to implement experience
in Ukraine in order to improve the development of digital trade in global markets
The methodological basis of the research is general philosophical and general
scientific methods.
The main results of the study consist in the developed models of implementation of
Japan’s experience in the development of digital trade of Ukraine. The paper presents the
key aspects of the digital transformation of the Japanese economy by revealing the structure
of the general standard of digitization of the Japanese economy. The study analyzed the
dynamics and built a forecast of demand and the number of personnel in the field of IT. The
projected dynamics of the size of the «direct consumption» (D2C) market in Japan were
constructed and the distribution of consumer goods in procurement channels by product
categories was revealed, which made it possible to identify the main orientations of Japan’s
digital trade. With the help of a detailed analysis of the digital transformation of Japan, the
author concluded, however, that for Ukraine there are some regulatory violations that allow
accelerating the development of digitalization. On the basis of the conducted research on
the evaluation of Ukraine’s author’s obstacles to the development of digital trade, a model
of the implementation of Japan’s digitalization experience in the development of digital
trade of Ukraine was developed. The practical significance of the research results arises
from their use by Ukrainian enterprises for placental digitalization and entry into the global
market of digital trade. The developed model, according to the author, can be the basis for
a methodical approach to determining the level of development of digital trade in Ukraine. Conclusions and prospects for further investigations. Currently, it has been found
that, contrary to its image as a high-tech nation, Japan lags behind not only in economic
development, but also in innovative technologies. The digitization of products and services,
as well as the integration of revolutionary technologies such as digital payment services,
are part of a cycle related to increased consumption of digital media and people’s ability to
adapt to technology. Ukraine is following an identical path of digitization of the economy,
but it lacks the experience of Japan’s innovative technologies. Further research into the
development of a methodical approach to assessing the level of development of digital
trade in global markets is still relevant.
Description
Citation
Шевченко, І. Цифрова трансформація японської економіки та перспективи впровадження досвіду в розвиток цифрової торгівлі України [Текст] / Ірина Шевченко, Ірина Зварич // Вісник економіки. – 2023. – № 1. – С. 94-108.