Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/50543
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛабенко, Олександр-
dc.contributor.authorLabenko, Oleksandr-
dc.date.accessioned2024-05-23T09:31:02Z-
dc.date.available2024-05-23T09:31:02Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationЛабенко, О. Бюджетно-податковий механізм регулювання природокористування [Текст] / Олександр Лабенко // Світ фінансів. – 2023. – Вип. 4. – С. 41-51.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/50543-
dc.description.abstractВступ. Для вирішення проблем, пов’язаних із людською діяльністю, яка шкодить екології, країни запроваджують різні податки і збори. Враховуючи їх законодавче регулювання й обов’язковий характер, вони стали дієвим інструментом для інтернаціоналізації екологічних зовнішніх ефектів, але використання виключно фактора примусу й тиску на суб’єктів екологічних податків та використання державою його як джерела надходжень не сприяє забезпеченню сталого розвитку суспільства. Тому аналіз поточного стану розвитку екологічного оподаткування й механізму, що забезпечить раціональне природокористування, мають важливе значення в умовах сьогодення. Мета – проаналізувати існуючий механізм бюджетно-податкового регулювання природокористування та обґрунтувати пропозиції щодо його подальшого вдосконалення відповідно до вимог сьогодення. Методи. У дослідженні тенденцій екологічного оподаткування для аналізу механізму їх справляння використано наступні методи: синтез, узагальнення, конкретизація, статистичні, графічні. Результати. Проаналізовано частки екологічних податків у структурі ВВП країн ЄС та України. Встановлено, що до основних рис екологічних податків доцільно відносити: податкову ставку, стимулювання використання відновлювальних ресурсів, зменшення споживання шкідливих речовин, фінансування заходів з охорони навколишнього середовища, створення економічних інсентивів. Наведено переваги й недоліки екологічних податків з погляду платників податків, органів державної влади та з позиції суспільного блага. Розглянуто принципи, якими регулюється інститут екологічного оподаткування. Наведено основні компоненти податкового механізму (ставки податків, об’єкт оподаткування, обов’язки й облік, інсентиви, збори, контроль і виконання). Запропоновано авторське бачення побудови податкового механізму регулювання природокористування, який охоплює бюджетотворчу та розподільчу функції. Висновки. Запровадження ефективного бюджетно-податкового механізму регулювання природокористування потребує ретельного врахування специфічних екологічних проблем, економічних умов та нормативно-правової бази конкретної країни. Раціональним є функціонування такого механізму, який орієнтуватиметься не лише на наповнення дохідної складової, а й на їх використання на природоохоронні заходи. Introduction. Ensuring sustainable development is one of the main problems of the modern world. Humanity, in the process of simplifying its life, causes harmful effects on nature and the environment as a whole. In order to reduce the negative impact and achieve economic and social benefits, most countries introduce various environmental taxes, fees and other payments. In today's realities, they play an important role in generating state revenues, but there is no effective mechanism for their use. Therefore, the analysis of the current state of development of environmental taxation and the mechanism that will ensure the rational use of natural resources are important in today's conditions. The purpose of the article is to analyze the existing mechanism of budgetary and fiscal regulation of nature use and to justify proposals for its further improvement in accordance with today's requirements. Methods. The following methods were used in the course of the study and to present its results: analysis, synthesis, generalisation, specification, statistical, graphical. Results. The main features of environmental taxes are determined. The author analyses the share of environmental taxes in the GDP structure of the EU countries and Ukraine. The advantages and disadvantages of environmental taxes are presented. The principles that regulate the institute of environmental taxation are considered. The author's own vision of building a tax mechanism for regulating environmental management, which includes budgeting and distribution functions, is proposed. Conclusions. Implementation of an effective tax mechanism for regulating environmental management requires careful consideration of specific environmental problems, economic conditions and the regulatory framework of a particular country. The functioning of such a mechanism is rational, which will focus not only on filling the revenue component, but also on their use for environmental protection measures.uk_UA
dc.publisherЗУНУuk_UA
dc.subjectбюджетно-податковий механізмuk_UA
dc.subjectекологічні податкиuk_UA
dc.subjectприродокористуванняuk_UA
dc.subjectнавколишнє середовищеuk_UA
dc.subjectподаткова системаuk_UA
dc.subjectbudget and tax mechanismuk_UA
dc.subjectenvironmental taxesuk_UA
dc.subjectnature managementuk_UA
dc.subjectenvironmentuk_UA
dc.subjecttax systemuk_UA
dc.titleБюджетно-податковий механізм регулювання природокористуванняuk_UA
dc.title.alternativeMechanism of tax regulation of environmental managementuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Світ фінансів

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ЛАБЕНКО.PDF455.77 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.