Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/50547
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorШірінян, Едвард-
dc.contributor.authorShirinian, Edvard-
dc.date.accessioned2024-05-23T09:55:24Z-
dc.date.available2024-05-23T09:55:24Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationШірінян, Е. Конкурентна позиція банку на ринку банківських послуг України [Текст] / Едвард Шірінян // Світ фінансів. – 2023. – Вип. 4. – С. 95-108.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/50547-
dc.description.abstractВступ. Конкурентна позиція банку на ринку банківських послуг визначається як позиція банку, порівняно з конкурентами, в частині надання банківських послуг. Закон України “Про захист економічної конкуренції” постулює максимальну ринкову частку будь-якого суб’єкта за одним параметром. Актуальним є питання кількісного розрахунку ринкової позиції банку за допомогою різних параметрів і порівняння. Мета – розробити нові методології оцінювання конкурентної позиції банківської установи за допомогою кількісних параметрів охоплення ринку і критеріїв ефективності, що визначають ключові аспекти діяльності банків. Методи. У дослідженні використано статистичний аналіз і порівняння показників охоплення ринку, елементи фінансового аналізу в частині ефективності діяльності. Інформаційною базою слугували дані НБУ щодо кожного банку, дані з відкритих джерел, публікації дослідників. Результати. Розроблено методологію визначення конкурентної позиції банку на ринку банківських послуг України. Запропоновано вісім параметрів оцінювання конкурентної позиції банку та інтегральний показник конкурентної позиції банку для визначення його місця, порівняно з конкурентами. Апробовано підхід на прикладі вибірки з 5-ти банків, що здійснюють діяльність в Україні. Показано, яким чином можна покращити ринкову позицію. Висновки. Запропонований підхід спрямований на удосконалення положень Закону України “Про захист економічної конкуренції” в частині визначення конкурентної позиції. Він показує напрями конкурентної боротьби, доцільності інтеграції з конкурентами задля підвищення ефективності бізнесу і розвитку. Introduction. The competitive position of the bank in the banking services market is defined as the position of the bank in comparison with competitors in the provision of banking services. The Law of Ukraine "On the Protection of Economic Competition" postulates only the maximum market share of any subject by one parameter. The issue of quantitative calculation of the bank’s market position using various parameters and comparison is relevant. The purpose of the article is to develop a new methodology for assessing the competitive position of a banking institution using quantitative parameters of market coverage and performance criteria that determine key aspects of bank activity. The research methodology uses statistical analysis and comparison of market coverage indicators, elements of financial analysis in terms of activity efficiency. The NBU data on each bank, data from open sources, researchers’ publications serve as the information base. Results. We developed a methodology for determining the bank’s competitive position on the banking services market of Ukraine. The number of proposed evaluation parameters and indicators of the bank’s competitive position is eight. An integral indicator of the bank’s competitive position is proposed to determine the bank’s position in comparison with its competitors. The approach was tested on the example of a sample of 5 banks operating in Ukraine. It is shown how the market position can be improved. Conclusions. The approach is aimed at improving the Law of Ukraine "On the Protection of Economic Competition" in terms of determining the competitive position. It shows the direction of competition, the expediency of integration with competitors in order to improve business efficiency and development.uk_UA
dc.publisherЗУНУuk_UA
dc.subjectконкурентна позиціяuk_UA
dc.subjectринок банківських послугuk_UA
dc.subjectпроцентний дохідuk_UA
dc.subjectкомісійний дохідuk_UA
dc.subjectкредитний портфельuk_UA
dc.subjectдепозитний портфельuk_UA
dc.subjectкількість філійuk_UA
dc.subjectбанківські карткиuk_UA
dc.subjectприбуток і адміністративні витратиuk_UA
dc.subjectнепрацюючі кредитиuk_UA
dc.subjectcompetitive positionuk_UA
dc.subjectbanking services marketuk_UA
dc.subjectinterest incomeuk_UA
dc.subjectcommission incomeuk_UA
dc.subjectloan portfoliouk_UA
dc.subjectdeposit portfoliouk_UA
dc.subjectnumber of branchesuk_UA
dc.subjectbank cardsuk_UA
dc.subjectprofit and administrative expensesuk_UA
dc.subjectnon-performing loansuk_UA
dc.titleКонкурентна позиція банку на ринку банківських послуг Україниuk_UA
dc.title.alternativeCompetitive position of the bank in the banking services market of Ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Світ фінансів

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ШІРІНЯН.PDF436.19 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.