Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/23586
Назва: Методологування як засіб розуміння смислу
Інші назви: Methodologizing as a means of sense comprehension
Автори: Кубаєвський, Микола
Фурман, Анатолій В.
Kubayevskyi, Mykola
Furman, Anatoliy V.
Дата публікації: 2010
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Кубаєвський, М. Методологування як засіб розуміння смислу [Текст] / Микола Кубаєвський, Анатолій В. Фурман // Психологія і суспільство. - 2010. - № 4. - С. 47-57.
Короткий огляд (реферат): У статті різнобічно аргументується виняткова евристичність категорійного поняття “методологування”, що уможливлює логіко-змістове розрізнення, з одного боку, методології як учення про структуру, цілісність, методи і засоби діяльності, з іншого - методологічної роботи (тобто власне методологування) як реального здійснення найрізноманітніших способів, форм і засобів людського практикування на будь-який предмет, ще з іншого - актуальне розуміння смислу речей, подій, діяльності, знання у контекстах суб’єкт-об’єктних та суб’єкт-суб’єктних відношень людини і світу. Тому методологування розглядається і як синтетичний спосіб здійснення рефлексивної миследіяльності, і як процес-дійство напруженого застосування дослідником складної системи підходів, парадигм, концептів, моделей та інструментів цілісного осягнення явищ дійсності, і як тип духовно-практичного освоєння світу, що охоплює пізнання й творення об’єкта із самопізнанням та самотворенням самого суб’єкта, і як таке наддосконале смислопродукування, яке дозволяє перевести особистіше знання із матеріалу (інформації) у засіб поглибленого розуміння та збагачення ціннісно-смислової сфери людини й відтак перетворити його у тонкий інструмент саморозвитку її мислення, і воднораз як набір ефективних засобів розуміння нею власних смислових гірлянд, полів, сегментів та рефлексивне опанування своїм динамічним полісмисловим потоком повсякдення. In the article comprehensively the exceptional of heuristicality of the notion “methodologizing” is justified which makes logic-contextual distinction, from one side, the methodology as studying about structure, integration, methods and means of activity, and, from the other side – methodological work as a real implementation of a variety of ways, forms and means of human practicing on any subject, and from one more side – actual realization of a sense of things, events, activity, knowledge in the contexts of subject-objective and subject-subjective relations of a human being and Universe. That is why methodologizing is considered as a synthetic way of execution of reflexive reasoning.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/23586
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2010, № 4 (42)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кубаевський М..pdf422.77 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.