Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/30125
Назва: | Експериментальне дослідження ефективності модульно-розвивального підручника у процесі навчального заняття |
Автори: | Гірняк, Андрій |
Ключові слова: | освітня система модульно-розвивальний підручник (МРП) традиційний підручник експертна система науково-методологічна експертиза комплексна оцінка технологія процедура показники критерії параметри шкала оцінювання тест-картка вибірка апробація експеримент кількісний і якісний аналізи векторне моделювання ранжування кореляція лінія передбачення якість ефективність |
Дата публікації: | 2007 |
Видавництво: | ТНЕУ |
Бібліографічний опис: | Гірняк, А. Експериментальне дослідження ефективності модульно-розвивального підручника у процесі навчального заняття [Текст] / Андрій Гірняк // Психологія і суспільство. – 2007. – № 2. – С. 69-84. |
Короткий огляд (реферат): | У статті висвітлюється низка психологічних чинників процесу підручнико-творення та стійкі залежності між ними, що виявлені на основі результатів аналізу емпіричних даних, котрі одержані упродовж 2004-06 років. Зокрема, внаслідок узагальнення теоретичних, методологічних, оргтехнологічних напрацювань, досвідної практики використання МРП та емпіричних результатів психологічного експерименту встановлено: а) залежність між якістю проектування МРП (експертне оцінювання), ефективністю його застосування вчителем і учнями (апробація - спостереження, критеріальне порівняння) та розвитковим потенціалом навчального заняття (експериментальне підтвердження), у процесі якого застосовувався цей інноваційний інструментарій; б) достовірні результати апробації підручника можна одержати лише за умови перевірки його психологічної ефективності у взаємозв’язку із навчально-книжковим комплексом (хрестоматії, довідники, збірники задач, посібники тощо), з котрим він пов’язаний співвідношенням “елемент - система”; тобто підручник може бути пізнаний і вірно оцінений лише як вагомий елемент структури вищого порядку, як частина цілого; в) МРП спричиняє не тільки локальний розвиток однієї із сфер особистості, а ситуативно сприяє проходженню наступником усіх етапів розвитку себе як: суб’єкта - перший етап МРСН, коли головно розвивається пізнавальна сфера; особистості - другий етап - соціальна сфера; індивідуальності - третій етап - психосмислова сфера; універсуму - четвертий етап МРСН - духовна сфера; г) МРП як новітній освітній інструментарій через зміст, структуру і технологію використання не стільки визначає обсяг і глибину привласнення учнем знань, скільки розвиває його емоційно, інтелектуально, соціально, смислово і духовно, тобто є вітакультурним засобом організації процесів саморозвитку, самоствердження і само-реалізації особистості. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/30125 |
Розташовується у зібраннях: | Психологія і суспільство 2007, № 2 (28) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Гірняк.pdf | 679.06 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.