Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/3266
Назва: Роль комунікацій в управлінні брендом роботодавця
Автори: Прохоровська, Світлана
Островерхов, Віктор
Ключові слова: бренд
комунікації
бренд-комунікація
роботодавець
підприємство
споживач
торгова марка
цільова аудиторія
brand
communications
brand-communication
employer
enterprise
consumer
trade mark
target audience
Дата публікації: 2015
Видавництво: Економічна думка
Бібліографічний опис: Прохоровська, С. Роль комунікацій в управлінні брендом роботодавця [Текст] / Світлана Прохоровська, Віктор Островерхов // Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України. - 2015. - Вип. 20. - С. 87-91.
Короткий огляд (реферат): В статті розкрита роль комунікацій як чинника оцінки ефективності бізнесу компаній, охарактеризовані критерії за якими можна оцінювати силу бренда; визначено основні функції комунікаційної системи та її складові; з’ясовано роль бренд-комунікацій в мотивуванні споживачів до певної діяльності; обґрунтовано необхідність розробки комунікаційних програм на підприємствах, які б дозволяли коректно та ефективно пояснювати споживачам переваги бренда і забезпечувати довготермінову взаємодію з ним. The article stated that a leading role in creating and promoting the employer brand plays a formation of an appropriate system of communication that is able to convey the nature and advantages of the brand target audience. Was studied that Ukrainian companies slowly add brand-oriented management, due to the need for scientifically based, adapted to local conditions approaches to creating brand enterprises and brand-oriented communications. It is proved that an important factor in creating a brand is to build a communications system that provides reports of necessary information to consumers and it is basis of interaction with consumers. Was exposed the role of communication as a factor in estimation the effectiveness of business companies, described criteria by which can be assessed the power of the brand; was determined the basic functions of communication system and its components. Was found out the brand messages in the communications system, which represents concepts, ideas, images, colors, symbols, etc., that the company communicates to customers and potential customers to provide product or service of significance. The important role in brand promoting plays brand-communicators who, through promotional activities should address the following main objectives: to ensure that advertising noticed; to sell branded goods as soon as possible; ensure further sales through positive brand image. Found out the role of brand communications in motivating consumers to the specific activity; learned the role of brand communicators in promoting the brand. Ground the necessity of developing communications programs for companies, which would allow correctly and effectively explain to consumers the benefits of the brand and ensure long-term cooperation with them.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/3266
Розташовується у зібраннях:Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України Випуск 20 2015 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Прохоровська С..pdf454.46 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.