Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/37645
Назва: | Фіскальна політика країн Центрально-Східної Європи: проблеми функціональної та номінальної конвергенції |
Автори: | Козюк, Віктор Валерійович |
Ключові слова: | Існуючі дослідження окресленої проблеми здебільшого концентруються на детермінантах траєкторій бюджетного балансу, які (детермінанти) специфікуються в залежності від етапу трансформації та цільової установки макростратегії, або ж на вузьких аспектах оптимізації макроекономічної політики в умовах виконання вимог номінальної конвергенції, без наголосу на функціональних аспектах даного процесу. Відповідно, метою статті є аналіз відповідності фіскальної політики у країнах Центрально-Східної Європи макроекономічним домінантам бюджетного менеджменту в ЄВС. Необхідність такого аналізу випливає з огляду на те, що функціональна конвергенція відображає більш глибокі паттерни інтеграції на рівні стандартів та механізмів реалізації політики у інтеграційній зоні, а базовими засадами реалізації фіскальної політики в ЄВС є дотримання маастрихтських критеріїв щодо бюджетного дефіциту та державного боргу у поєднанні з принципами автоматичної стабілізації та балансування бюджету на циклічній основі. Ключові слова: функціональна конвергенція; номінальна конвергенція; антициклічні принципи фіскальної політики; еластичність автоматичної стабілізації фіскальної політики ЄВС; ризик контрадикторності. |
Дата публікації: | 2007 |
Видавництво: | Світ фінансів. – 2007. – Вип. 2. – С. 173-182. |
Бібліографічний опис: | Козюк, В. В. Фіскальна політика країн Центрально-Східної Європи: проблеми функціональної та номінальної конвергенції [Текст] / В. В. Козюк // Світ фінансів. – 2007. – Вип. 2. – С. 173-182. |
Короткий огляд (реферат): | Обґрунтовується позиція про необхідність поєднання функціональної та номінальної конвергенції в процесі євроінтеерації постсоціалістичних країн. Емпіричний аналіз підтверджує, що нові члени ЄС в цілому будують фіскальну політику на антициклічних принципах. Однак, рівень функціональної конвергенції ще не відповідає рівню еластичності автоматичної стабілізації фіскальної політики у ЄВС, а високі бюджетні дефіцити створюють ризик контрадикторності між реалізацію принципу функціональної та номінальної конвергенції. |
Опис: | Оптимальна інтеграція країн ЦСЄ у ЄС/ЄВС вимагає не просто дотримання критеріїв номінальної конвергенції, але й функціональної. В аспекті фіскальної політики це означає, що такі країни повинні слідувати принципу антициклічної ролі бюджету в сукупності з дотриманням фіскальних критеріїв євроконвергенції. Результати емпіричного аналізу свідчать, що постсоціалістичні економіки, в цілому, відповідають принципу функціональної конвергенції, але автоматична стабілізація фіскальної політики є менш вираженою, порівняно з країнами ЄВС чи зоною євро загалом. З огляду на те, що бюджетні дефіцити в таких країнах ледь не в 2 рази перевищують аналогічні показники по ЄВС, стверджується, що принцип функціональної конвергенції може увійти всупереч із принципом номінальної конвергенції, внаслідок чого кращою альтернативою є підвищення фіскальної дисципліни на довгострокову перспективу. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/37645 |
Розташовується у зібраннях: | Статті |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Фіскальна політика країн Центрально-Східної Європи .PDF | 1.04 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.