Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/38196
Назва: Актуальні питання міжнародної економічної діяльності українських автоперевізників вантажів у контексті євроінтеграції
Інші назви: Important issues of international economic activity of Ukrainian cargo carriers under european integration
Автори: Адамик, Вікторія
Рожнятовська, Дарина
Adamyk, Viktoriia
Rozhniatovska, Daryna
Ключові слова: автоперевізники вантажів
міжнародна економічна діяльність
індекс логістики
євроінтеграція
конкурентоспроможність
технічні бар’єри
cargo autocarriers
international economic activity
European integration
competitiveness
index of logistic
technical barriers
Дата публікації: 2020
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Адамик, В. Актуальні питання міжнародної економічної діяльності українських автоперевізників вантажів у контексті євроінтеграції [Текст] / Вікторія Адамик, Дарина Рожнятовська // Вісник Тернопільського національного економічного університету. – 2020. – Вип. 1. – С. 86-101.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Розвиток транспортної галузі України, зокрема автомобільних перевезень, є необхідною передумовою посилення її конкурентних позицій на зарубіжних, передусім європейських, ринках. Пошук шляхів вирішення проблем вітчизняних підприємств, що надають автотранспортні послуги з перевезень вантажів, зумовлений чинниками внутрішнього та зовнішнього середовища, в умовах євроінтеграції набуває особливої актуальності. Мета дослідження – вивчення умов міжнародної економічної діяльності вітчизняних автоперевізників на європейських ринках та виявлення можливостей посилення їх конкурентних позицій і усунення технічних бар’єрів. Методи дослідження. Наукову розвідку здійснено за допомогою таких методів, як: аналіз та синтез для виявлення проблем функціонування вітчизняної системи автоперевезень та формування концепції її укріплення; компаративний аналіз, зокрема елементи методики визначення Індексу ефективності логістики, для дослідження логістичної галузі в Україні та виявлення технічних бар’єрів на шляху до євроінтеграції у цій сфері, табличного та візуального методів для наочного подання матеріалу. Результати. У процесі дослідження виявлено тенденції розвитку сфери транспортних послуг в ЄС і Україні та виокремлено проблеми вітчизняної галузі автоперевезень вантажів. Зазначено, що попри сприятливі передумови, зокрема геополітичні, потенціал транспортної галузі України на зовнішніх ринках використовується не повністю. Охарактеризовано наявну нормативно-правову базу здійснення міжнародних вантажних перевезень автомобільним транспортом, констатовано її формальну достатність. На основі аналізу Індексу ефективності логістики здійснено порівняння рівня розвитку логістики в Україні та її основних партнерів в автомобільних вантажних перевезеннях. Виявлено, що за усіма показниками індексу Україна посідає нижчі позиції, ніж країни-партнери. Спираючись на визначення конкурентної позиції вітчизняних підприємств на європейських ринках транспортних послуг, окреслено основні проблеми та слабкі місця, а саме: недосконалу роботу митниці, неякісну інфраструктуру, корупційні дії чиновників, окремі прогалини у нормативній базі тощо. Особливу увагу приділено технічним бар’єрам щодо реалізації на європейських ринках послуг з автотранспортних перевезень вантажів вітчизняними підприємствами та запропоновано систему заходів з їх усунення (удосконалення системи отримання дозволів, вирішення кадрових проблем, модернізація, зокрема цифровізація галузі тощо). Перспективи. Для активізації та підвищення ефективності міжнародної економічної діяльності українських вантажних перевізників та інтеграції вітчизняної логістичної системи у європейську, Україні необхідно опиратися не лише на власні ресурси, а й залучати міжнародну економічну допомогу, як двосторонню, так і багатосторонню. Саме технічне сприяння забезпечить вирішення кадрової проблеми та допоможе модернізувати галузі, адаптувавши їх до європейських вимог. Introduction. The development of Ukraine’s transport sector, in particular auto carriage of cargoes, is a necessary prerequisite for strengthening its competitive position in foreign, especially European, markets. Finding ways to solve the problems of domestic enterprises providing freight transportation services, generated by factors of internal and external environment, in the context of European integration is of particular relevance. Purpose. The purpose of the article is to study the conditions of international economic activity of domestic haulage carriers in the European markets and to identify opportunities to strengthen their competitive position and remove technical barriers. Methods. The research was carried out by using such methods as: analysis and synthesis to identify problems of functioning the domestic transportation system and to formulate the concept of its strengthening; comparative analysis, including elements of the methodology for determining the Logistics Efficiency Index, and to study the logistics industry in Ukraine and identify technical barriers to European integration in the industry; tabular and visual methods for visual presentation of material. Results. The article identifies trends in the development of transport services in the EU and Ukraine and highlights the problems of the domestic freight transportation industry. It is stated that despite favorable conditions, in particular geopolitical, the potential of the transport sector of Ukraine in foreign markets is not fully used. The existing regulatory framework for the implementation of international freight auto transport is characterized, and its formal sufficiency is ascertained. Based on the analysis of the Logistics Efficiency Index, a comparison of the level of logistics development in Ukraine and its main partners in road freight transport has been made. It is found that by all index indicators, Ukraine ranks lower than partner countries. Based on the determination of the competitive position of domestic enterprises in the European markets for transport services, the main problems and weaknesses were identified, namely imperfect customs work, poor infrastructure, corruption of officials, some gaps in the regulatory framework, etc. Particular attention was paid to the technical barriers to the implementation in the European markets of freight transport services by domestic enterprises and a system of measures for their elimination was proposed, including improvement of the system of obtaining permits, solving personnel problems, modernization, including digitalization of the industry, etc. Discussion. To intensify and increase the efficiency of the international economic activity of Ukrainian freight carriers and integrate the domestic logistics system into the European one, Ukraine needs to rely not only on its own resources but also to attract international economic assistance, both bilateral and multilateral. The technical assistance will provide the solution to the personnel problem and help to modernize the industry, adapting them to the European requirements.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/38196
ISSN: 1993-0240
Розташовується у зібраннях:Вісник ТНЕУ 2020 Випуск 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Адамик В..pdf1.1 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.