Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/38198
Назва: Розвиток економіки знань в організації, яка самонавчається
Інші назви: Knowledge economy in a self-learning organization
Автори: Дяків, Ольга
Шушпанов, Дмитро
Пошелюжний, Вадим
Dyakiv, Olga
Shushpanov, Dmytro
Poshelyuzhny, Vadim
Ключові слова: економіка знань
знання
індекс економіки знань
компетентність
організація, яка самонавчається
knowledge economy
knowledge
index of knowledge economy
competencies
self-learning organization
Дата публікації: 2020
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Дяків, О. Розвиток економіки знань в організації, яка самонавчається [Текст] / Ольга Дяків, Дмитро Шушпанов, Вадим Пошелюжний // Вісник Тернопільського національного економічного університету. – 2020. – Вип. 1. – С. 113-125.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Зміна пріоритетів у формуванні стратегії розвитку сучасного бізнесу певною мірою пов’язана із розвитком економіки знань, яка ґрунтується на оптимальному поєднанні вже наявних знань та продукуванні нових. Від рівня ефективності інвестування у знання значною мірою залежить конкурентоспроможність організації на ринку. Водночас у вітчизняних організаціях питанням управління знаннями приділяється недостатня увага, що посилює актуальність обраної теми. З огляду на це метою дослідження є узагальнення підходів до формування та розвитку економіки знань для забезпечення можливостей реалізації цінностей організації, яка самонавчається. Методи. Для досягнення визначеної мети і виконання окреслених завдань використано сучасні методи дослідження, зокрема: історичного і логічного аналізу – для розкриття процесу становлення та розвитку економіки знань; системного аналізу – для визначення сутності базових категорій; аналізу й синтезу – для вивчення наявної системи економіки знань; експертних оцінок та індексний метод – для оцінювання моделі організації, яка самонавчається. Результати. Положення та висновки дослідження мають важливе значення для вирішення науково-практичної проблеми, яка пов’язана із розробленням системи заходів, спрямованих на формування здатності організації розвивати компетенції та компетентність своїх працівників, можливості своєчасно виробляти, накопичувати і раціонально застосовувати нові знання співробітників у процесі виготовлення інноваційного продукту. Доведено, що в умовах економіки знань актуальним є дослідження процесів створення та розвитку знань, завдяки яким організація отримує значну конкурентну перевагу на ринку. Визначено проблеми, які гальмують розвиток економіки знань в Україні, та окреслені шляхи їхнього вирішення. Наведено та проаналізовано результати авторського соціологічного дослідження, яке проведено серед працівників компанії «MagneticOne», з метою оцінювання наявності та перспектив розширення інноваційних форм і методів управління знаннями у вітчизняних ІТ-компаніях. На підставі цього вироблено рекомендації щодо періодичності проведення освітніх заходів у ІТ-компанії, що сприяють саморозвитку працівників та поліпшенню ефективної побудови внутрішніх комунікацій. Встановлено, що нові знання є інтелектуальною основою управління та функціонування організації, найважливішою складовою формування інтелектуального капіталу. Знання є результатом творчої праці людей, за допомогою яких компанія формує свої цінності та розвивається. Перспективи. Враховуючи актуальність зазначеної тематики і наявні наукові напрацювання, доцільними є поглиблення наукових досліджень у сфері переходу суспільства до економіки знань, підвищення інноваційної активності організації, яка самонавчається. Introduction. Changing the priorities of forming the development strategy of modern business is to some extent related to the development of the knowledge economy based on the optimal combination of existing knowledge and the development of new one. The competitiveness of the organization in the market largely depends on the level of efficiency of investing in knowledge. At the same time, insufficient attention is paid to knowledge management issues in Ukrainian organizations, which enhances the relevance of the chosen topic. Given this, the purpose of the article is to generalize approaches to the formation and development of a knowledge economy to provide opportunities for realizing the values оf a self-learning organization. Methods. To achieve this goal and perform certain tasks, modern research methods are used, in particular: historical and logical analysis − to reveal the process of formation and development of the knowledge economy; system analysis − to determine the essence of the basic categories; analysis and synthesis − to study the existing system of knowledge economy; peer review and index method − to evaluate the model of a self-learning organization. Results. The provisions and conclusions of the article are related to an important scientific and practical problem bound to the development of a system of measures aimed at developing the organization’s ability to develop the competencies of its employees, the ability to timely produce, accumulate and efficiently apply new knowledge of employees in the process of manufacturing an innovative product. It is proved that in the conditions of the knowledge economy, the study of the processes of creation and development of knowledge, due to which the organization receives a significant competitive advantage in the market, is relevant. The problems that inhibit the development of the knowledge economy in Ukraine are identified and ways to solve them are outlined. The results of a sociological study conducted among «MagneticOne» employees are presented and analyzed to assess the availability and prospects of expanding innovative forms and methods of knowledge management in domestic IT companies. Based on this, recommendations were made on the frequency of educational events at IT companies, which contribute to the self-development of employees and the improvement of the effective construction of internal communications. It is established that new knowledge is the intellectual basis of the management and functioning of the organization, the most important component of the formation of intellectual capital. Knowledge is the result of the creative work of people, with the help of which the company forms its values аnd develops. Prospects. Considering the relevance of this topic and the existing scientific achievements, it is advisable to deepen research in the field of society’s transition to a knowledge economy, increase the innovative activity of a self-learning organization.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/38198
ISSN: 1993-0240
Розташовується у зібраннях:Вісник ТНЕУ 2020 Випуск 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Дяків О..pdf1.11 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.